Mapa de la dona com a subjecte i objecte de la investigació en comunicació a Espanya

  1. Izquierdo Iranzo, Patricia 1
  2. Gaitán Moya, Juan Antonio 2
  3. Caffarel Serra, Carmen 1
  1. 1 Universitat Rey Juan Carlos de Madrid
  2. 2 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Comunicació: revista de recerca i anàlisi

ISSN: 2014-0444

Any de publicació: 2020

Volum: 37

Número: 1

Pàgines: 31-52

Tipus: Article

Altres publicacions en: Comunicació: revista de recerca i anàlisi

Resum

La hipòtesi guia és que la investigació en comunicació té característiques distintives des del punt de vista de l’autoria de gènere i respecte a la presència de la dona com a objecte d’estudi comunicacional. Per a això, s’avalua la producció de les dones investigadores de la comunicació en relació amb el conjunt de la investigació de les científiques de la universitat espanyola. Es realitza un mapa de la investigació de gènere en l’àmbit de la comunicació a partir de l’anàlisi de les tesis doctorals i els projectes d’R+D. Les dades d’anàlisi s’obtenen del programa d’R+D+I «El sistema de recerca a Espanya sobre pràctiques socials de comunicació. Mapa de projectes, grups, línies, objectes d’estudi i mètodes» (codi CSO2013-47933-C4-1P). Es confirma la hipòtesi sobre la representació desigual de gèneres i sobre les diferències en la producció de les investigadores de la comunicació, entre d’altres per la variable geogràfica de comunitats autònomes.PARAULES CLAU: estudis de gènere, investigació en comunicació, universitat, tesis doctorals, projectes d’investigació, mètodes d’investigació.