Tic´s e Historia de la Veterinaria:Empleo de kahoot como herramienta para el seguimiento docente, la autoevaluación e implicación del alumnado

  1. Mª Aranzazu Meana Mañes 1
  2. Paloma Toni Delgado 1
  3. Joaquín Sánchez de Lollano Prieto 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Libro:
Libro de actas del XXIII Congreso Nacional y XIV Congreso Iberoamericano de Historia de la Veterinaria: Badajoz, 27 y 28 de octubre de 2017
  1. Calero Bernal, Rafael (dir.)

Editorial: Ilustre Colegio Oficial de Veterinarios de Badajoz

ISBN: 978-84-697-6774-0

Ano de publicación: 2017

Páxinas: 359-366

Congreso: Congreso Nacional de Historia de la Veterinaria (23. 2017. Badajoz)

Tipo: Achega congreso

Resumo

The use of the Kahoot teaching tool has been extended from the simple rapid and simultaneous evaluation of knowledge carried out in the classroom to its use for attendance control, verification of student involvement, question´s management and evaluation control. The communication presents the teaching possibilities, the management of the tool and shows specific cases applied to the teaching of Veterinary History at the Faculty at Complutense University of Madrid. We analyze the advantages and disadvantages of the tool and present and show a practical case.