Hacia un modelo para evaluar la formación técnica de nivel superior

  1. Millán H, Jaime 1
  2. Rioseco G., Marilú 2
  3. Peredo L., Hernán 3
  4. Fernández Díaz, María José 4
  1. 1 Facultad de Ciencias Forestales, Universidad de Concepción, Concepción, Chile.
  2. 2 Facultad de Educación, Universidad de Concepción, Concepción, Chile.
  3. 3 Instituto de Silvicultura, Facultad de Ciencias Forestales, Universidad Austral de Chile, Valdivia, Chile.
  4. 4 Universidad Complutense de Madrid, Ciudad Universitaria, Madrid, España.
Revista:
Estudios pedagógicos

ISSN: 0716-050X 0718-0705

Ano de publicación: 2002

Número: 28

Páxinas: 47-67

Tipo: Artigo

DOI: 10.4067/S0718-07052002000100003 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Estudios pedagógicos

Resumo

This paper describes the theoretical aspects which guide the search of a model to evaluate the training of technicians in higher education in Chile, and presents the method to obtain a set of indicators for its pertinence, considering two main dimensions: the internal efficiency of the training process and its external productivity.