Hacia un modelo para evaluar la formación técnica de nivel superior
- Millán H, Jaime 1
- Rioseco G., Marilú 2
- Peredo L., Hernán 3
- Fernández Díaz, María José 4
- 1 Facultad de Ciencias Forestales, Universidad de Concepción, Concepción, Chile.
- 2 Facultad de Educación, Universidad de Concepción, Concepción, Chile.
- 3 Instituto de Silvicultura, Facultad de Ciencias Forestales, Universidad Austral de Chile, Valdivia, Chile.
- 4 Universidad Complutense de Madrid, Ciudad Universitaria, Madrid, España.
ISSN: 0716-050X, 0718-0705
Ano de publicación: 2002
Número: 28
Páxinas: 47-67
Tipo: Artigo
Outras publicacións en: Estudios pedagógicos
Resumo
This paper describes the theoretical aspects which guide the search of a model to evaluate the training of technicians in higher education in Chile, and presents the method to obtain a set of indicators for its pertinence, considering two main dimensions: the internal efficiency of the training process and its external productivity.