La enseñanza del español en Estados Unidosel componente fónico en la Spanish grammar, en el Vingut’s Ollendorff’s New Method y en Le maître d’espagnol de Francisco Javier Vingut (1848, 1850, 1853 y 1854)

  1. M.ª Ángeles García Aranda 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid (España)
Revista:
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile

ISSN: 0717-1285 0718-5758

Ano de publicación: 2021

Número: 52

Páxinas: 36-62

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile

Resumo

This paper analyzes the phonic component in three texts of Francisco Javier Vingut: Spanish grammar, Vingut’s Ollendorff’s New Method and Le maître d’espagnol (New York, 1848, 1850, 1853 and 1854), since they are an interesting contribution to the historiography of the Spanish pronunciation, because it approaches, in a country and at a stage still little known, to articulatory descriptions, to comparative methodologies and to a system of notation or representation of the pronunciation from different signs of transcription.