Itinerario virtual por el Macizo de Peñalara, un método complenentario a las salidas de campo

  1. Moya Palomares, María Eugenia
  2. Centeno Carrillo, Juan de Dios
  3. Acaso Deltell, Eduardo
Journal:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Year of publication: 2005

Volume: 13

Issue: 3

Pages: 329-333

Type: Article

More publications in: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Abstract

Small budgets and scarcity of teaching resources is a common problem for Environmental Science and Geomorphology teachers. E-learning practice provides a wide range of opportunities to leave behind this scarcity. Particularly, simulation of field practice is an useful instrument when actual fieldtrips are not possible. This paper explains a simulated fieldtrip to the Natural Park of Peñalara Glacial Cirque as a method to teach basic glacial geomorphology.