Cuando aprender se transforma en un juego y enseñar es poner las reglas del mismo para que ocurra. Una visión con una perspectiva de ilusión después de cuarenta y ocho años en la enseñanza

  1. Francisco José Sánchez Muniz 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Journal of Negative and No Positive Results: JONNPR

ISSN: 2529-850X

Year of publication: 2021

Volume: 6

Issue: 8

Pages: 991-996

Type: Article

More publications in: Journal of Negative and No Positive Results: JONNPR

Abstract

This very brief article is a flash, a personal vision of teaching and the importance of delivery and teaching innovation, using what we have at hand and in the inhospitable environment of confinement. This note is a prelude to another article where the hypothesis, objectives and means are presented to carry out the Teaching project "Teacher mistakes improve student learning", in which some preliminary results obtained will be summarized, to serve as a seed to promote similar projects that improve teaching quality and results.

Bibliographic References

  • Editorial Planeta. Tomo conmemorativo. Enciclopedia. Última actualización. Barcelona, 2017, p VII, XXIV, 168.
  • Nicholas Negroponte. Wikipedia. acceso 23 de noviembre de 2020.
  • Méndez N. A ti profesor yo acuso. Ed. Nuestra Cultura. Madrid. 1979.
  • Sánchez-Muniz FJ. Los errores del profesor mejoran el aprendizaje del alumno. Universidad Complutense de Madrid. Proyecto UCM 129. 2020.
  • Hall JE (ed.). Guyton y Hall. Tratado de fisiología médica. Capítulo 58 Corteza cerebral, funciones intelectuales del cerebro, aprendizaje y memoria. 16ª Edición. Elsevier España, Barcelona. 2020
  • Iriarte Franco J, Artieda González-Granda J. Manual de neurofisiología clínica. Panamericana. Buenos Aires, Madrid. 2018. https://www.medicapanamericana.com/
  • Sánchez-Muniz FJ, Sbastida M. COVID-19 and the Mother Earth’s day. JONNPR 2020; 5(6): 603-615. DOI: 10.19230/jonnpr.3701.