La eficacia en la comunicación de las ONGD. El uso de Facebook en campañas de emergencia

  1. Isidoro Arroyo-Almaraz 1
  2. Samuel Calle Mendoza 2
  3. Cliff Van Wyk 3
  1. 1 Departamento de Ciencias de la Comunicación y Sociología - Universidad Rey Juan Carlos (España)
  2. 2 Universidad Rey Juan Carlos (España)
  3. 3 Bournemouth University (Reino Unido)
Aldizkaria:
Revista Latina de Comunicación Social

ISSN: 1138-5820

Argitalpen urtea: 2018

Zenbakia: 73

Orrialdeak: 765-789

Mota: Artikulua

DOI: 10.4185/RLCS-2018-1281 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Beste argitalpen batzuk: Revista Latina de Comunicación Social

Laburpena

Introduction. Social networks are the base of the efficacy of communication of DNGO. The objective of the study is to determine the role of said networks and analyze the characteristics of Facebook messages, the most used social network in emergency campaigns. Methodology. We performed a survey to DGNO’s community managers, we have studied the behaviors of their publics through the interaction rate and performed a contents analysis of the messages of the campaign of Hurricane Matthew in Haiti. Results. Data show that on emergency campaigns publics have more interaction if messages are well articulated. Conclusions and discussion. The efficacy of the emergency campaigns depends more on the interaction of publics than the number of posts published. When the public is more active there generates the horizontal conversation DNGO look for.

Finantzaketari buruzko informazioa

* Este artículo es producto del proyecto de Investigación titulado “COMCIENCIA. Comunicación eficaz, eficiente y responsable para proyectos de investigación competitivos”, referencia CSO2017-82875-C2-1-R, financiado por la Dirección General de Investigación y Gestión del Plan Nacional de I+D+i, del Ministerio de Ciencia e Innovación, dentro del Observatorio de Comunicación científica de la URJC (enlace al pdf correspondiente).

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