Efectos especiales made in Spain. Un análisis sobre el trucaje cinematográfico en Emilio Ruiz del Río

  1. Lanza Vidal, Darío 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Aldizkaria:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Argitalpen urtea: 2021

Alea: 26

Zenbakia: 51

Orrialdeak: 205-220

Mota: Artikulua

DOI: 10.1387/ZER.22527 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Laburpena

Emilio Ruiz del Rio efektu berezien artista espainiarra izan zen, nazioartean ospe handiena izan zuena. "Wizard" izenez ezaguna, bere baliabide errepertorio zabalagatik, batez ere kristal eta txapa gaineko pinturen kalitateagatik, maketengatik eta perspektiba behartuko eszenatokiengatik nabarmendu da. Izaera praktiko edo instrumentaleko deskribapenak alde batera utzita, lan honek bere obran sakontzea du helburu, bere sorkuntzetan aktibatzen den ikonizazio-prozesu berezian inplizituki dauden mekanismoei buruzko ikerketa baten bidez, bere trikimailuen eraginkortasunari eusten diona, irudi trukatuaren errealitateari edo errealitaterik ezari buruzko gogoeta egiten duena, baita manipulazioaren inguruan hertsiki artikulatutako zinema-trukaketara egiten duen hurbilketa berezia ere.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Bazin, A. (2008). ¿Qué es el cine? Madrid: Rialp.
  • Burch, N. (1985). Praxis en el cine. Madrid: Fundamentos.
  • Burch, N. (2008). El tragaluz del infinito. Madrid: Cátedra.
  • Keil, C. & Whissel, K. (2016). Editing and Special/Visual Effects. New Brunswick, NJ: Rutgers University Press.
  • Marcos Molano, M. (2009). Elementos estéticos del cine. Manual de dirección cinematográfica. Madrid: Fragua.
  • Metz, C. (2002). Ensayos sobre la significación en el cine (1968-1972). Barcelona: Paidós.
  • North, D. (2015). Special Effects: New Histories, Theories, Contexts. London: Bloomsbury Publishing.
  • Revault D’Allones, F. (2008). La luz en el cine. Madrid: Cátedra.
  • Riambau, E. (2011). Hollywood en la era digital. Madrid: Cátedra.
  • Ruiz del Río, E. (1996). Rodando por el mundo. Mis recuerdos y mis trucajes cinematográficos. Madrid: Semana de Cine Experimental de Madrid.
  • Sanderson, J., Gorostiza, J. y Abades, R. (2010). Constructores de ilusiones. La dirección artística cinematográfica en España. Valencia: Ediciones de la Filmoteca.
  • Sawicki, M. (2007). Filming the fantastic. A guide to visual effects cinematography. Burlington, Massachussetts: Focal Press.
  • Turnock, J. A. (2015). Plastic Reality: Special effects, technology, and the emergence of 1970s blockbuster aesthetics. New York, NY: Columbia University Press.
  • Vila, S. (1997). La escenografía. Cine y arquitectura. Madrid: Cátedra.
  • Vaz, M. C. & Barron, C. (2002). The invisible art. San Francisco: Chronicle Books.
  • Zunzunegui, S. (2010). Pensar la imagen. Madrid: Cátedra.