Uso de recursos didácticos y laboratorios virtuales como TIC para enseñanza de la Biología

  1. Aquilino, Mónica 1
  2. Óscar Herrero Felipe 1
  3. Escaso Santos, Fernando 1
  4. Narváez Padilla, Iván 1
  5. Novo Rodríguez, Marta 1
  6. Ortega Coloma, Francisco 1
  7. Planelló Carro, Rosario 1
  8. José Manuel Pérez Martín 2
  1. 1 Universidad Nacional de Educación a Distancia
    info

    Universidad Nacional de Educación a Distancia

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/02msb5n36

  2. 2 Universidad Autónoma de Madrid
    info

    Universidad Autónoma de Madrid

    Madrid, España

    ROR https://ror.org/01cby8j38

Llibre:
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas
  1. González Montero de Espinosa, Marisa (dir.)
  2. Baratas Díaz, Alfredo (dir.)
  3. Brandi, Antonio (coord.)

Editorial: Santillana

ISBN: 978-84-680-5183-3

Any de publicació: 2018

Pàgines: 355-362

Tipus: Capítol de llibre

Resum

The practical work in experimental sciences is essential to apply the knowledge that students acquires throughout their studies. However, distance learning have some limitations proposing practical activities that complement theoretical programming. The aim of this project it is gives to University and non-university students the opportunity to perform virtual practices of Biology, not only in those cases where real implementation is not possible, but rather as a way to implement practices that due to high structural and economic conditions that would be for the center cannot be carried out.