La programación de La Sexta. De la variedad de contenidos al triunfo del infoshow (2006-2010)

  1. Nevado, Ignacio 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid (España)
Journal:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Year of publication: 2020

Issue Title: Monográfico: Programación y programas de televisión en España desde la desregulación: 1990-2020

Volume: 26

Pages: 693-702

Type: Article

DOI: 10.5209/ESMP.67804 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

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Abstract

La Sexta was the last generalist channel to launch its programming before the advent of Digital Terrestrial Television (DTT). With only four years left before its arrival, it had to secure a high enough number of viewers to be able to gain a foothold amongst the competition. To this end, its promotion focused on highlighting humour as a hallmark and as a prominent, unifying element of its programming. This research analyzes the programming of La Sexta from its official launch until the implementation of DTT in order to clarify whether humor was really the element that sustained the channel's establishment or if, on the contrary, it was held as a slogan in its promotions while resorting to other content and a more conventional style of programming to ensure sufficient audience interest.

Funding information

Esta investigación se ha realizado dentro del proyecto de investigación CSO2015-66260-C4-1-P Historia de la Programación y de los Programas de Televisión en España (cadenas de ámbito estatal): de la desregulación al apagón analógico, 1990-2010, financiado por el Ministerio de Economía y Competitividad (España)

Funders

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