Proxémica publicitaria: la penetración no verbalUna aproximación al estudio de la voz en los anuncios televisados
ISSN: 1133-6870, 1988-8732
Any de publicació: 2018
Volum: 1
Número: 22
Pàgines: 79-92
Tipus: Article
Altres publicacions en: Questiones publicitarias: revista internacional de comunicación y publicidad
Resum
Les línies següents suggereixen només un camp d'investigació poc transitat i que pot tenir rendiments interessants, no només instrumentals, sinó cognitius, ideològics, crítics i polítics. Es tracta només d'una proposta amb tipologies encara per refinar i Metod ologías de camp a millorar. No obstant això aquesta aproximació conceptual i els resultats empírics analitzats ja semblen apuntar a possibles fruits i a interpretacions interessants de les dades. D'acord amb aquest propòsit aproximatiu es farà un recorregut ràpid que deixi preveure tant l'interès de l'exploració com les millores introduïbles.
Referències bibliogràfiques
- AUSTIN, J. L. (1990 ): Cómo hacer cosas con palabras : palabras y acciones. Barcelona: Paidós,1962.
- BARTHES, R. (1964): "Rhètorique de l'image", Communications Nº4, Paris, Seuil.
- BARTHES, R. (1957) Mythologies. Paris, Seuil.
- BAUDRILLARD, J. (2007): Cultura y simulacro. Kairós. Barcelona,1978.
- BAUMAN, Z. (2002): Modernidad líquida. Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica.
- DOUGLAS, M. (1996): Cómo piensan las instituciones. Madrid, Alianza Editorial,1986.
- DOUGLAS, M. (1998) Estilos de pensar. Ensayos críticos sobre el buen gusto. Barcelona, Gedisa, 1996.
- GONZÁLEZ SOLAS, J. (2010): "El tiempo. Un relato geopolítico", VI Congreso Internacional de Análisis Textual: El relato, Universidad de Valladolid. Disponible en www.tramayfondo.com/actividades/congreso-VI/actas/javiersolas.html [23/4/2012].
- GONZÁLEZ SOLAS, J. (2004): "Kitsch y publicidad". II Simposio de Creatividad Publicitaria, Sevilla.
- Publicado en Notas sobre diseñ(s)o, 2010, (e-book) : www.todoebook.com/NOTAS-SOBRE-DISEN-S-O-JAVIER-GONZALEZ-SOLAS-JAVIER-GONZALEZ-SOLAS-LibroEbook-0092230001.html
- GREIMAS, A, J. y COURTÉS, J. (1990): Semiótica. Diccionario razonado de la teoría del lenguaje. Madrid, Gredos,1979.
- HABERMAS, J. (1989 ): Ciencia y técnica como "ideología": Madrid, Tecnos,1968.
- HALL, E.T. (2003): La dimensión oculta. Buenos Aires, Siglo XXI Editores,1966.
- MALINOWSKY, B. (1964): "El problema del significado en las lenguas primitivas", en
- OGDEN, C.K.-RICHARDS, I.A. (1910-22): El significado del significado. Buenos Aires. Paidós.
- McLUHAN, M. (2009): Comprender los medios de comunicación: las extensiones del ser humano. Barcelona, Paidós Ibérica,1984.
- PRIETO, Luis J. (1977): Pertinencia y Práctica. Ensayos de semiología. Barcelona, Gustavo Gili,1975.
- SÁNCHEZ FERLOSIO, R. (2010): "Non olet". El País-Babelia, 28 marzo.
- SEARLE, J.R. (2001): Actos de habla : ensayo de filosofía del lenguaje. Madrid : Cátedra,1969.
- SPLICHAL, Slavko: "Eclipse of "the Public". From the Public to (transnational) Public Sphere. Conceptual Schifts in the Twentieth Century". GRISPSRUD, J.-MOE, H. (eds.): The Digital Public Sphere. Challenges for Media Policy. Goteborg, Nordicom, University of Gothenburg. (2010) pp. 23-38.
- VERDÚ, V. (2002): El estilo del mundo: la vida en el capitalismo de ficción. Barcelona : Anagrama.