La formación telemática en la educación de adultosel proyecto Mentor

  1. Barrio de la Puente, José Luis
Journal:
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

ISSN: 1139-613X

Year of publication: 2008

Issue: 11

Pages: 213-235

Type: Article

DOI: 10.5944/EDUCXX1.11.0.315 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

Sustainable development goals

Abstract

The article underlines the relevance and theoretical foundation of a new educational methodology on-line for the education of adults. The text describes the training system of the Mentor Proyect, which mainly provides training courses in telematic medium and which has the additional benefits of promoting employment opportunities, updating professional skills and increasing training. The author provides some important conclusions related to this educational methodology.

Bibliographic References

  • Actas del Seminario Regional de Educación de Adultos (1998). La educación de adultos. Asturias, (documento policopiado).
  • Amores Pérez, J. (2006). Perfil de las personas adultas en educación a distancia. Notas. Educación de personas adultas, 18, 48-51.
  • Castells, M. (1997). La era de la información: economía, sociedad y cultura. Madrid: Alianza Editorial.
  • Cirigiano, G. F. J. (1983). La educación abierta. Buenos Aires: El Ateneo.
  • Comisión de las Comunidades Europeas (2000). Memorando sobre el aprendizaje permanente. Bruselas: Comisión de las Comunidades Europeas.
  • De Pablos, J. (1994). Visiones y conceptos sobre la Tenología Educativa, en J. Mª Sancho (Coord.). Para una tecnología educativa. Barcelona: Horsori.
  • Eraut, M. R. (1992). Tecnología Educativa: marcos conceptuales y desarrollo histórico, en Husen, T. y Postlethwaite, T. N. Enciclopedia Internacional de la Educación, 9, 5405-5417.
  • García Aretio, L. (2001). La educación a distancia. De la teoría a la práctica. Barcelona: Ariel Educación.
  • Holmberg, B. (1985). Educación a distancia: situación y perspectivas. Buenos Aires: Kapelusz.
  • López Gutiérrez, C. (2004). Las nuevas tecnologías y la enseñanza con adultos/as. Notas. Educación de Personas Adultas, 18, 52-55.
  • Mallas, S. (1979). Medios audiovisuales y pedagogía activa. Barcelona: Ceac.
  • Martinez-Otero, V. (2006). Teoría y práctica de la educación. Madrid: CCS.
  • Mayordomo Mayorga, C. (2003). Aula Mentor. Profesores responsables de las Aulas Mentor. Madrid: MECD.
  • Rodríguez Fernández, J. y otros. (2003). La educación a distancia en la educación de adultos, en C. Mayordomo. Aula Mentor. Profesores responsables de las Aulas Mentor. Madrid: MECD.
  • Wedemeyer, CH. A. (1981). Learning at the back door. Reflections on non-traditional learning in the lifespan. Madison: University of Wiscousin Press.