Del conocimiento de la arquitectura de los textos a la competencia lectora

  1. Teodoro Álvarez Angulo 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Buch:
El reto de la lectura en el siglo XXI: Actas del VI Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura
  1. Hoyos Ragel, María del Carmen (coord.)
  2. Gómez Gómez, Rosario (coord.)
  3. Molina Moreno, Mercedes (coord.)
  4. Urbano Marchi, Brigitte (coord.)
  5. Villoria Prieto, Javier (coord.)

Verlag: Grupo Editorial Universitario

ISBN: 84-8491-166-7

Datum der Publikation: 2002

Seiten: 1587-1598

Kongress: Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura. Congreso Internacional (6. 2000. Granada)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

Reading is a process and a way of knowing and enjoing. Knowing how the main types of texts are organized (their mental scheme, the heterogenity of proposition sequences and their textual and linguistic characteristics) makes easy their comprehension and increases the reading competence.