«¿Pero por qué hicieron el videoclip así?»Nuevas propuestas de alfabetización audiovisual para la construcción de paradigmas románticos en la juventud: las y los estudiantes de creación audiovisual como objetivo específico

  1. Laila Falcón Díaz Aguado
Revista:
Revista de Estudios de Juventud

ISSN: 0211-4364

Any de publicació: 2022

Títol de l'exemplar: Violencia de género en la juventud: Las mil caras de la violencia machista en la población joven

Número: 125

Pàgines: 161-176

Tipus: Article

Altres publicacions en: Revista de Estudios de Juventud

Resum

Media representation of falling in love and affective and sexual relationships is one of the most important references during teenage and youth. Its images and plots play therefore a key role not only for the social definition of love, romanticism, and sex life during teenage and youth but also in other key aspects of identity building. The evidence of such influence underlines the need of keep on reinforcing the tasks of media literacy from education. This paper proposes a model of audiovisual literacy aimed at young people, and specifically applied to future key agents in the process of defining affective-sexual paradigms: future media professionals.