España en PISA: Análisis de resultados

  1. Francisco Javier García Crespo
Revista:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Any de publicació: 2022

Número: 531

Tipus: Article

Altres publicacions en: Cuadernos de pedagogía

Resum

PISA assesses what 15-year-old students know how to do with what they know. Spain has underperformed the OECD. Boys» scores were higher than girls». Public schools obtain better performance than private ones after acounting their ISEC and of the students.

Referències bibliogràfiques

  • MEFP. (2016). PISA 2015. Programa para la evaluación internacional de los alumnos. Informe español. Obtenido de www.educacionyfp.gob.es/inee/evaluaciones-internacionales/pisa/pisa-2015.html
  • MEFP. (2019). PISA 2018. Programa para la Evaluación Internacional de los Estudiantes. Informe español. Obtenido de www.educacionyfp.gob.es/inee/evaluaciones-internacionales/pisa/pisa-2018/pisa-2018-informes-es.html
  • OECD. (2015). PISA. Programme for International Student Assessment. Obtenido de https://www.oecd.org/pisa/
  • OECD. (2017). PISA 2015 Technical Report. París: OECD Publishing.
  • OECD. (2018). PISA2022 Mathematics Framework. Retrieved from https://pisa2022-maths.oecd.org/
  • OECD. (2019a). PISA 2018 Results (Volume I). What Students Know and Can Do. Obtenido de www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results-volume-i-5f07c754-en.htm
  • OECD. (2019b). PISA 2018 Results (Volume II). Where All Students Can Succeed. Obtenido de www.oecd.org/pisa/publications/pisa-2018-results-volume-ii-b5fd1b8f-en.htm