Innovación educativa y uso de las TAC en el Máster de Secundaria:propuestas formativas para docentes ecuatorianos en el programa UB-UNAE

  1. José Rovira-Collado
  2. Alba Ambròs Pallarès
  3. José Hernández Ortega
Revista:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación

ISSN: 1988-8430

Ano de publicación: 2019

Título do exemplar: Monográfico "Desarrollos actuales y perspectivas de futuro en la Didáctica de la Lengua y la Literatura"

Número: 30

Páxinas: 73-110

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación

Resumo

The use of Learning and Knowledge Technologies (LKT) along with educational innovation should be two central axes for the learning process o the Language and Literature specialty of the Master’s Degree in Secondary School Teacher Training (MAES). During the academic year 2017-2018, the University of Barcelona and the National University of Education in Ecuador (UB-UNAE) have launched an edition of the Master’s Degree in Secondary Education Teacher Training in Ecuador. Spanish and Ecuadorian lecturers teach in Ecuador and supervise the work of 150 Ecuadorian students distributed in 6 groups virtually. The axes of educational innovation and the use of LKT have been common to several of the subjects proposed. In this research we analyze practices of this edition through the didactic proposals of the Ecuadorian students of this Masters degree who already work as a teacher at present in different educational levels. A qualitative thematic analysis of the different didactic sequences and proposed LKT is carried out.

Información de financiamento

En la creación del PLE, además del esquema con las distintas secciones, la alumna integra en la web su panel de Symbaloo, para mostrar nuevas herramientas TAC para la Didáctica de la Lengua y la Literatura.

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