Desarrollo ético-cívico en el Aprendizaje-Servicioun análisis desde la filosofía de la educación a través del pensamiento comunitarista de Amitai Etzioni

  1. Paloma Redondo-Corcobado 1
  2. Juan-Luis Fuentes 1
  1. 1 Departamento de Estudios Educativos, Facultad de Educación-Centro de Formación del Profesorado, Universidad Complutense de Madrid
Revista:
ESE: Estudios sobre educación.

ISSN: 1578-7001

Any de publicació: 2022

Número: 43

Pàgines: 29-46

Tipus: Article

DOI: 10.15581/004.43.002 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

The growth of research and practice on Service-Learning has not been sufficiently wedded to a development of its theoretical foundations and the study of its contributions to ethical-civic education and the links of the school and the community. This study proposes an analysis of the contributions that Amitai Etzioni's communitarianism can make to the justification of this educational methodology in the current context and, more specifically, against the ultra-individualistic, utilitarian and mercantilist tendencies that blur the idea of community, starting from a moral dialogue, mutualism, social justice and community empowerment.

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