Totalitarian dynamics, colonial history, and modernitythe us south after the civil war

  1. Herrmann, Lee
Dirigida por:
  1. Francisco Morente Valero Director/a

Universidad de defensa: Universitat Autònoma de Barcelona

Fecha de defensa: 03 de septiembre de 2018

Tribunal:
  1. Andrea Carosso Presidente/a
  2. Javier Rodrigo Secretario/a
  3. José María Faraldo Jarillo Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 571180 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

Black Americans have historically experienced conditions comparable to those in the states most often labled totalitarian in forced labor and political and economic racial exclusion. These features of the totalitarianisms derive from broader practices in the Euro-American core or "first world," going back to the discovery of the New World and its subsequent peripheralization, later extending to the colonized globe, which is the process of the first industrial revolution and the historical creation of modernity. Race must be understood as the effect of exterminationist colonial labor exploitation, not the cause, in the historical sense. The cause is economic development, which is the inevitable result of the sequestration of New World resources. This very long-term point of view is necessary to properly contextualize the totalitarianisms historically; in the vocabulary of Wallerstein's core-periphery model, these semi-peripheral European states used the techniques developed by the core and applied them to their own development. Nazi antisemitism is derives from the anti-"black" racism that developed through the experience of colonial exploitation. The Bolsheviks used forced labor to try and build a modern state following modern developmentalist blueprints (including a form of modern political representation). The United States South, starting with the Reconstruction recognition of African-Americans as citizens, is a site where the forced labor of industrialization and exterminationist racism of political power are very strongly expressed, and in the most politically "advanced," "free" country. Theories of totalitarianism and institutionalized academia more generally have failed to address these historical parallels or the material connection between democratized modernity and racist political exclusion and economic exploitation, in favor of a teleology of "freedom" that ignores the reality of white supremacy as economic control and political mastery. Methodology: The material conditions of Soviet and Southern forced labor and the historical contingencies influencing the decisions of historical actors are compared, for example the death rates in Gulag camps and Mississippi and Alabama black prisoner-labor sites. Biological racism, especially its scientistic and medical emphasis, is traced through the colonial experience, especially the American South. These structural elements of settler- colonial modernity can be traced and analyzed in the sources, that is, the texts, by means of text- linguistic continuities and discourse conventions on the one hand, and through the real history of events on the other. The developmentalist model being used is generally that of World-System theory, but from an empirical rather than a theoretical perspective and a with a focus on peripheralization as a relation imposed by power. Los Afro-americanos han experimentado condiciones comparables a las de los estados más a menudo etiquetados totalitario en el trabajo forzoso y la política económica y la exclusión racial. Estas características de los totalitarismos derivan de prácticas más amplias en el núcleo o euroamericana "primer mundo", remontándose hasta el descubrimiento del Nuevo Mundo y su posterior peripheralización, extendido luego al mundo colonizado, que es el proceso de la primera revolución industrial y la creación histórica de la modernidad. La raza debe ser entendida como el efecto de la explotación laboral exterminationist colonial, no es la causa, en el sentido histórico. La causa es el desarrollo económico, que es el resultado inevitable de la captación de nuevos recursos mundiales. Esta misma perspectiva de largo plazo es necesaria para contextualizar correctamente los totalitarismos históricamente; en el vocabulario de Wallerstein del modelo núcleo-periferia, estas estados europeos semi-periféricos utilizan las técnicas desarrolladas por el núcleo y los aplicó a su propio desarrollo. El antisemitismo nazi se deriva de la anti-"black" el racismo que se desarrolló a través de la experiencia de explotación colonial. Los bolcheviques utilizó el trabajo forzoso para intentar construir un estado moderno moderno siguientes blueprints desarrollista (incluso una forma de representación política moderna). El sur de los Estados Unidos, comenzando con la reconstrucción el reconocimiento de los Afro-americanos como ciudadanos, es un sitio donde el trabajo forzoso de la industrialización y el racismo exterminationist del poder político son muy firmemente expresada, y en el país "libre" más políticamente "desarollado." Teorías del totalitarismo y la academia institucionalizada más generalmente no han podido abordar estos paralelos históricos o enfocarse en la conexión material entre la modernidad y la exclusión política racista y la explotación económica, en favor de una teología de la "libertad" que ignora la realidad de la supremacía blanca como el control económico y político de la maestría. Metodología: Las condiciones materiales y el trabajo forzoso en el URSS y en el sur de EEUU, y las contingencias históricas que influyen en las decisiones de los actores históricos, se comparan, por ejemplo, las tasas de mortalidad en los gulag campamentos y en lugares de trabajo de Mississippi y Alabama de presos negros. El racismo biológico, especialmente su atención médica y cientificista, se remonta a la experiencia colonial, especialmente en el sur de Estados Unidos. Estos elementos estructurales de la modernidad colonial puede ser rastreado y analizado en las fuentes, es decir, los textos, mediante continuidades y convenciones texto-lingüísticas del discurso, por una parte, y a través de la verdadera historia de los acontecimientos pop la otra. El modelo del desarrollo utilizado es generalmente el de teoría World-System, pero desde una perspectiva más empírica que teórica y una con un enfoque en peripheralización como relación impuesta por el poder.