TeenpodsProjecte d’Educació Transmèdia sobre el desenvolupament positiu adolescent

  1. Laura Fernández-Rodrigo 1
  2. Arnau Erta-Majó 1
  3. Eduard Vaquero Tió 1
  1. 1 Universitat de Lleida
    info

    Universitat de Lleida

    Lleida, España

    ROR https://ror.org/050c3cw24

Llibre:
Llibre d’actes FIET2021: La investigació i la innovacióen Tecnologia Educativa a l’era digital
  1. Carme Grimalt-Álvaro (ed. lit.)
  2. Josep Holgado García (ed. lit.)
  3. Luis Marqués (ed. lit.)
  4. Ramon Palau Martin (ed. lit.)
  5. Cristina Valls (ed. lit.)
  6. Carme Hernández Escolano (ed. lit.)

Editorial: Publicacions URV ; Universitat Rovira i Virgili

ISBN: 978-84-8424-965-8

Any de publicació: 2022

Pàgines: 95-105

Tipus: Capítol de llibre

Resum

L’enfocament del Desenvolupament Positiu Adolescent (DPA) és clau per contribuir al benestar dels adolescents i a la consolidació de la seua personalitat, competències i valors. Per tal de promoure el coneixement del DPA entre els professionals de l’educació, es presenta un estudi per al desenvolupament d’un Projecte d’Educació Transmèdia (PET). Aquest té la finalitat de fomentar el coneixement i l’aprenentatge autònom sobre el DPA en els àmbits educatius formal i no formal.A partir d’una metodologia d’investigació basada en el disseny, els objectius de l’estudi són descriure el procés d’elaboració d’un PET i generar principis per al disseny de PETs que promoguin l’aprenentatge autònom. En el projecte han participat 14 investigadors, professors universitaris, professionals de l’educació i tècnics audiovisuals.El desenvolupament del projecte a produït, d’una banda, dissenyar un conjunt de “Teenpods”, 12 càpsules allotjades al web de la Càtedra Educació i Adolescència “Abel Martínez Oliva”. Cadascuna conté recursos educatius multimèdia en obert sobre un tema específic relacionat amb el DPA. Per altra banda, ha possibilitat la proposta de 9 principis per guiar el desenvolupament de PETs que promoguin la formació autònoma. Properes investigacions es focalitzaran en analitzar l’impacte dels Teenpods en la promoció del DPA i desenvolupar un objecte educatiu transmèdia complert