Las nuevas subjetividades en el cine documental contemporáneo. Análisis de los factores influyentes en la expansión del cine de lo real en la era digital.

  1. Mamblona Agüera, Ricard
Dirigida por:
  1. Iván Lacasa Mas Director/a
  2. José María Caparrós Lera Director/a

Universidad de defensa: Universitat Internacional de Catalunya

Fecha de defensa: 13 de julio de 2012

Tribunal:
  1. María Antonia Paz Rebollo Presidenta
  2. Magí Crusells Valeta Secretario/a
  3. Magda Sellés Quintana Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 329053 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

L’objecte d’estudi d’aquesta investigació és el nou cinema documental que sorgeix a partir de la digitalització i, en particular, els factors que han influenciat en el desenvolupament i expansió del gènere a les últimes dècades. De la mateixa manera, el treball estudia les formes en les quals l’autor intervé dins l’obra i, més concretament, en les noves subjectivitats que sorgeixen a partir d’aquesta fenomenologia. La digitalització ha obert el camí a noves aproximacions i reflexions entre la imatge i el real. Les fronteres entre ficció, documental i experimental es dilueixen cada vegada més, i es barregen creant noves formes híbrides. La televisió, la institució museística i altres plataformes de difusió, com les derivades de la interactivitat o la hipertextualitat, beuen de la influencia del documental, arribant inclús a la creació i establiment de nous subgèneres. Finalment, aquest estudi aporta una classificació i analitza una mostra de les diferents formes d’intervenció de l’autor en el documental, que van des de la pròpia aparició física fins a les formes més assagístiques en les que el “jo” es manifesta dins l’obra.