Estudio-encuentroel valor de la rúbrica de evaluación de guías docentes del grupo ODAS. Ensayo de aplicación sobre un entorno de enseñanza-aprendizaje online

  1. Laura de Miguel Álvarez
Zeitschrift:
Observar

ISSN: 1988-5105

Datum der Publikation: 2017

Ausgabe: 11

Nummer: 1

Seiten: 55-74

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Observar

Zusammenfassung

The study presented in this article is inspired by the Ar/to/graphy method of the Research Based on the Arts (IBA) and it has as main objective to evaluate among all the attendees if the project of design and validation of a system of analysis of the curriculum in the university teaching of the arts within the Internal Quality Assurance Systems of the centers is viable in the context of the School of Engineering and Technology (ESIT) of UNIR, with the rubric of evaluation of teaching guides with which currently is counted in the group ODAS. After applying this rubric to a teaching guide pertaining to an online teach diagnose the status of the information quality of any public accessible teaching guide the spanish university curriculum, either in face-to-face or online

Bibliographische Referenzen

  • Alcón Latorre, M. (2016). La rúbrica como instrumento de avaluación en los estudios universitarios. Observar, 10(1), 1–15.
  • Beer, R., Irwin, R., Grauer, K., y Xiong, G. (2010). Research and creation: Socially-engaged art in The City of Richgate Project</I. International Journal of Education through Art, 6, 213–227.
  • Bharuthram, S. (2015) Lecturers’ perceptions: The value of assessment rubrics for informing teaching practice and curriculum review and development. Africa Education Review, 12(3), 415–428. Doi: 10.1080/18146627.2015.1110907.
  • Eisner, E. (1988). The Primacy of Experience and the Politics of Method. Educational Researcher, 17(5), 5–20.
  • García, A. (2012) Videoarte en contextos educativos. Las nuevas narrativas audiovisuales y su inclusión curricular en los programas de educación artística desde una perspectiva a/r/t/ográfica. Universidad de Granada. España.
  • Hernández, F. (2008). La investigación basada en las artes. Propuestas para repensar la investigación en educación. Educatio Siglo XXI, 26, 85–119.
  • Irwing, R.; de Cosson, A., y F. Pinar, W. (2000). A/r/tography. Rendering Self Through Arts-Based Living Inquiry. Vancouver, Canada: Pacific Educational Press.
  • Irwin, R., Beer, R., Springgay, S., Grauer, K., Xiong, G., y Bickel, B. (2006). The rhizomatic relations of a/r/tography. Studies in Art Education. 48(1), 70–88.
  • Menéndez Varela, J. L., Gregori Giralt, E., y Arbesú García, I. (2017). Discusión de una rúbrica para valorar la calidad educativa de las guías docentes en la educación superior. Observar, 11(1), 1–24.
  • Menéndez Varela, J. L. y Gregori Giralt, E. (2016). Las rúbricas en la valoración de las guías docentes. Reflexiones sobre su impacto en la mejora educativa. Observar, 10(1), 84–102.
  • Observatorio sobre la Didáctica de las Artes (s. f.). Presentación. Recuperado de http://www.odas.es/site/index.php
  • Piccini, R. (2012) Investigación Basada en las Artes. Marco teórico para T.E. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/235634127_Investigacion_Basada_en_las_Artes