Reflexiones sobre la propia experienciaser docente en áreas de Arte y Diseño

  1. De Miguel Álvarez, Laura 1
  1. 1 Universidad de La Rioja
    info

    Universidad de La Rioja

    Logroño, España

    ROR https://ror.org/0553yr311

Journal:
ArDIn: Arte Diseño Ingeniería

ISSN: 2254-8319

Year of publication: 2018

Issue: 7

Pages: 69-93

Type: Article

DOI: 10.20868/ARDIN.2018.7.3759 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: ArDIn: Arte Diseño Ingeniería

Abstract

To simultaneously teach subjects like Fine Arts and Design (Industrial, Graphic, Fashion, Interior, etc.) turns out to be a stimulating task searching methodological connections for/with the students in both areas of knowledge can apply different learning process.I encourage them to find in the process the base that would help them to acquire their own design expertise, the base within in each of the contexts Fine Arts and Design.This article is aimed to stimulate the search of new methodologies based on projects that show any learning process in Art or Design, so that the students can develop their own creative capacity without neglecting their critical judgment (of primary importance to their future professional life).

Bibliographic References

  • Borgdorff, H. (2005) El debate sobre la Investigación en las artes. Amsterdam School of Arts. (Disponible en: https://www.researchcatalogue.net/profile/downloadmedia?work=129470&file=129476)
  • de Miguel, L. (2015) “Sigue el camino de baldosas amarillas. El tránsito indagador para los estudiantes de Bellas Artes a través del recurso metodológico Test-indagación”. En comportamientos artísticos en la era de los nuevos medios. Cuadernos Artesanos de Comunicación /87. Pag 99-117. Página 100 (Disponible en: http://www.cuadernosartesanos.org/2015/cac87.pdf)
  • HORIZON 2020 WORK PROGRAMME 2014 – 2015 16. Science with and for Society Revised. (European Commission Decision C (2015)2453 of 17 April 2015). Página 6.(Disponible en: http://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/opportunities/h2020/topics/seac-1-2014.html)
  • Ivern Magaña, J. (2009) “Por una nueva metodología en los estudios superiores de las artes”. En: Observar. Vol. 3. Pág. 109-114.
  • Real Academia Española. (2001). Diccionario de la lengua española (22.a ed.). Consultado en http://www.rae.es/rae.html