Reggio emilia, dues aplicacions a l'educació infantild'eina per a desenvolupar pensament crític a pont d'unió entre escoles i museus per educar als infants en patrimoni
- Fernández Santín, Mercè
- Maria Feliu Torruella Directeur/trice
- Javiera Atenas Rivera Co-directeur/trice
Université de défendre: Universitat de Barcelona
Fecha de defensa: 18 février 2022
- Carolina Martín Piñol President
- Laura Lucas Palacios Secrétaire
- Antonia García Luque Rapporteur
Type: Thèses
Résumé
Aquesta tesi com a compendi d’articles presenta el rol de les docents de Reggio Emilia i les eines de que disposen per tal de desenvolupar pensament crític i habilitats socials a través de l’educació artística i la creativitat. Aquest estudi consta de quatre fases de recerca que corresponen a tres articles acceptats i publicats (fases 1, 3 i 4) i una fase dedicada al rol de la docent-educadora de Reggio Emilia (fase 2). Aquesta recerca presenta com es pot desenvolupar pensament crític en la primera infància a través de l’educació artística i de la creativitat. S’han fet servir mètodes qualitatius FERNÁNDEZ-SANTÍN: REGGIO EMILIA, DUES APLICACIONS A L’EDUCACIÓ INFANTIn marc conceptual sorgit de la revisió sistemàtica de la literatura sobre Reggio Emilia on es planteja, per una banda, el rol del docent-educador com a guia de l’aprenentatge dels infants i generant enfoc en el desenvolupament de la creativitat i les arts com a eines per a estimular el pensament crític i, per altra banda, com Reggio Emilia pot resultar d’utilitat per establir ponts d’unió entre escoles i museus per educar a l’alumnat en patrimoni. Els resultats i conclusions d’aquesta tesi doctoral sorgeixen de la triangulació de dades ja que contrastem la literatura sobre Reggio Emilia, experimentacions a l’aula, entrevistes amb expertes en Reggio Emilia i pràctiques de museus que fan servir aquesta filosofia. S’inclouen, també, els articles publicats amb els comentaris dels revisors que van contribuir a la revisió i publicació final dels articles acceptats.