Innovación docente en relaciones internacionalesespacios profesionales como campo de aprendizaje

  1. Bernabé Fraguas, Javier 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

ISSN: 2695-9623

Año de publicación: 2023

Título del ejemplar: Monograph: "New trends in teaching formulas"

Volumen: 16

Número: 3

Tipo: Artículo

DOI: 10.37467/REVHUMAN.V12.4648 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

Otras publicaciones en: Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

The Degree in International Relations at the Complutense University of Madrid applies the use of innovative tools in the practical part of some subjects in order to bring some workspaces closer to the students.This article analyses the tools that were articulated through two teaching innovation projects approved in competitive calls: the implementation of awareness-raising campaigns through social networks and websites, participation in the design and implementation of real development cooperation projects, and the writing a book published by a prestigious university.

Referencias bibliográficas

  • Fandos, M., Jiménez, J., y González, A. (2002). Estrategias didácticas en el uso de las tecnologías de la información y la comunicación. Acción pedagógica, 11(1). http://bit.ly/3XCrLAy
  • Flórez Ochoa, R., y Vivas Ochoa, M. (2007). La formación como principio y fin de la acción pedagógica. Revista Educación y Pedagogía, 19(47), 165-173. https://bit.ly/3VahrhP
  • Marqués, P. (2014). Técnicas didácticas con TIC. Didáctica, Innovación y Multimedia. Año 10(28). http://bit.ly/3VdIGYW
  • Martínez, M. (1998) El contrato moral del profesorado. Condiciones para una nueva escuela. Bilbao: Desclée de Brouwer.
  • Nieto, E., y Marqués, P. (2015). La mejora del aprendizaje a través de las nuevas tecnologías y de la implantación del currículo bimodal. Multiárea. Revista de didáctica, 7. http://bit.ly/3XzhZ2k
  • Saavedra, L. y Saavedra, S. (2015). La labor del profesorado desde la reflexión pedagógica. Revista Colombiana de Educación, N.º 68, 221-227. http://bit.ly/3F623xt DOI: https://doi.org/10.17227/01203916.68rce211.227