Mainstreaming in practice: the efficiencies and deficiencies of maisntreaming in Spain

  1. Elisa Brey 1
  2. María Sánchez-Domínguez 1
  3. Daniel Sorando 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
UPSTREAM: Work package 4

Año de publicación: 2015

Tipo: Informe

Referencias bibliográficas

  • Aja,E. (2000):La regulación de la educación de los inmigrantes (68-98).En E.AJA et al. La inmigración extranjera en España, los retos educativos. Barcelona: Fundación «La Caixa».
  • Brey, E. (2015): The Politics of Mainstreaming in Spain (UPSTREAM). Work Package 3, Erasmus University of Rotterdam (EUR). On line
  • Brey and Stanek (2013): Impact of Restrictions and Entitlements on the Integration of Family Migrants (IMPACIM). Work Package 3: Mapping restrictions and entitlements, Oxford University. On line Cerrutti, M. S., and Maguid, A. (2010). Familias divididas y cadenas globales de cuidado. CEPAL.
  • Colectivo IOÉ (2002a). Inmigración, escuel a y mercado de trabajo. Una radiografía actualizada. Barcelona: Fundación La Caixa.
  • Jasso, G. and M. Rosenzweig 1986. “Family Reunification and the Immigration Multiplier: U.S.
  • Immigration Law, Origin Country Conditions, and The Reproduction of Immigrants.” Demography. 23: 291-311.
  • Kalmijn, M., & Van Tubergen, F. (2006). Ethnic intermarriage in the Netherlands: Confirmations and refutations of accepted insights. European Journal of Population/Revue européenne de Démographie, 22(4), 371-397.
  • Kofman, E. 2004. “Family-Related Migration: A Critical Review of European Studies.” Journal of Ethnic and Migration Studies 30(2): 243-262.
  • Massey, D. and J. A. Phillips. 1999. “Engines of Inmigration: Stocks of Human and Social Capital in Mexico.” Social Science Quarterly. 81: 33-48.
  • Pons, S. C., Rovira, J. P., & Pedro, L. N. (2012). A propósito de la acogida de alumnado extranjero. Paradojas de la educación inclusiva en Cataluña (España). Revista latinoamericana de educación inclusiva, 6(1), 105-122.
  • Reher, D. S. (2013). Demographic Transition and Familial Change: Comparative International Perspectives. A. Buchanan and A. Rotkirch, Fertility Rates and Population Decline: No time for children, 22-43.
  • Reher, D., & Requena, M. (2009). The National Immigrant Survey of Spain: A new data source for migration studies in Europe. Demographic Research, 20, 253.
  • Requena, M., and Sánchez-Domínguez, M. (2011). Las familias inmigrantes en España. Revista Internacional de Sociología, 69(M1), 79-104.
  • Sánchez-Domínguez, M., De Valk, H., & Reher, D. (2011). Marriage strategies among immigrants in Spain. Revista Internacional de Sociología, 69(M1), 139-166.
  • Solé, J. P. (2007). Segregación escolar e inmigración: contra los guetos escolares: derecho y políticas públicas urbanas. Madrid: Centro de Estudios Políticos y Constitucionales.