La mujer en la economía españolaCerrando la brecha en el empleo y la digitalización

  1. Isabel Álvarez 1
  2. Silvana Briones 2
  1. 1 Instituto Complutense de Estudios Internacionales. Universidad Complutense de Madrid
  2. 2 Máster en Economía y Gestión de la Innovación. Universidad Autónoma de Madrid
Revista:
Información Comercial Española, ICE: Revista de economía

ISSN: 0019-977X

Any de publicació: 2023

Títol de l'exemplar: 125 AÑOS DE REVISTAS ICE

Número: 933

Pàgines: 139-153

Tipus: Article

DOI: 10.32796/ICE.2023.933.7688 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

This article reviews some of the challenges to equality between women and men in the Spanish economy, considering the digitalization process and the pending tasks for closing the gender gap. Although there have been significant advances in Spain with respect to the European average in female empowerment, and the differences in the labor market that work against women have been gradually diminishing over time, we must not lose sight of the characteristics of access to the digital economy, fundamentally in terms of qualifications and training in technological matters, to not to lose pace on the road to full equality.

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