Conversation partner training for Spanish people with aphasia and their partners: a case study
- 1 Facultad de Psicología, Universidad Complutense de Madrid, Madrid, Spain
- 2 Facultad de Terapia Ocupacional, Logopedia y Enfermería, Universidad de Castilla La Mancha, Talavera de la Reina, Spain
ISSN: 0268-7038, 1464-5041
Año de publicación: 2018
Volumen: 32
Número: sup1
Páginas: 224-225
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Aphasiology
Referencias bibliográficas
- Best, W., Maxim, J., Heilemann, C., Beckley, F., Johnson, F., Edwards, S. I., Beeke, S. (2016). Conversation therapy with people with aphasia and conversation partners using video feed-back: A group and case series investigation of changes in interaction. Frontiers in HumanNeuroscience, 10, 562. doi:10.3389/fnhum.2016.00562
- Fernández-Urquiza, M., Díaz, F., Moreno, V., Lázaro, M., & Simón, T. (2015). Protocolo Rápido de Evaluación Pragmática Revisado. Valencia: Guada Impresores.
- Simmons-Mackie, N., Raymer, A., Armstrong, E., Holland, A., & Cherney, L. R. (2010). Communication partner training in aphasia: A systematic review. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 91, 1814–1837. doi:10.1016/j.apmr.2010.08.026
- Whitworth, A., Perkins, L., & Lesser, R. (1997). Conversation analysis profile for people with aphasia. London: Whurr.
- Wielaert, S., van de Sandt-Koenderman, M. W., Dammers, N., & Sage, K. (2016). ImPACT: A multi-faceted implementation for conversation partner training in aphasia in Dutch rehabilitation settings. Disability and Rehabilitation, 40,76–89. doi:10.1080/09638288.2016.1243160APHASIOLOGY225