Misoginia, toxicidades y convergencias ideológicas a través de los videojuegos y sus comunidadesentrevista con Marta Trivi, una periodista cultural especializada en videojuegos

  1. Trivi, Marta 1
  2. Gordo López, Ángel Juan 2
  3. Rubio-Martín, María José 2
  1. 1 Freelance
  2. 2 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Zeitschrift:
CIC: Cuadernos de información y comunicación

ISSN: 1135-7991 1988-4001

Datum der Publikation: 2024

Titel der Ausgabe: Monográfico: Paisajes urbanos en la era de la comunicación (acerca de la comunicación urbana)

Nummer: 29

Seiten: 149-164

Art: Artikel

DOI: 10.5209/CIYC.95729 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

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Zusammenfassung

*anonimizado*, a cultural journalist specializing in video games, posits that the communities emerging around video games since the late 1980s have served as precursors to the disinformation tactics long employed by the extreme right, coinciding notably with the advent of Trumpism. Against this backdrop, she elucidates a nexus between these communities—viewed as crucibles of marketing and social manipulation—and contemporary manifestations of violence and misogyny. The ensuing discourse illuminates these interconnections. Rooted in an interview conducted on September 25, 2023, and the subsequent dialogues, Marta asserts, among other insights, the existence of direct linkages between gamer communities and the ethos of Trump.

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