JORGE JUAN
GARCÍA SEOANE
Profesor emérito
Publicaciones (50) Publicaciones de JORGE JUAN GARCÍA SEOANE
2022
-
La Fisiología: base de las Ciencias Médicas y Biológicas
Encuentros multidisciplinares, Vol. 24, Núm. 71
2021
-
Changes in the Objective Structured Clinical Examination (OSCE) of University Schools of Medicine during COVID-19. Experience with a computer-based case simulation OSCE (CCS-OSCE)
Revista Clinica Espanola, Vol. 221, Núm. 8, pp. 456-463
2015
-
Empleo de Google Drive en Evaluación Universitaria
V Encuentro de Intercambio de Experiencias Innovadoras en la Docencia
-
Selection of medical graduates for residency posts. A comparative study of the methodologies used in different countries
Neurocirugia, Vol. 26, Núm. 1, pp. 3-12
-
The method of selection of the residents in Spain. Analysis of the examination MIR and offer of a new methodology
Neurocirugia, Vol. 26, Núm. 2, pp. 53-63
-
Undergraduate students’ role in spreading and controlling the assessment system
INTED 2.015, 9th International Technology, Education and Development Conference
2014
-
Gastronomía monacal en Galicia
Turismo de Galicia
-
Interictal estimation of intracranial seizure onset in temporal lobe epilepsy
Clinical Neurophysiology, Vol. 125, Núm. 2, pp. 231-238
-
La evaluación clínica objetiva y estructurada en los estudios de medicina
Didáctica aplicada a las ciencias de la salud (Universitas), pp. 361-377
2013
-
Exploring the integration of the biomedical research component in undergraduate medical education
Medical Teacher, Vol. 35, Núm. 6
2012
-
In vivo neuronal firing patterns during human epileptiform discharges replicated by electrical stimulation
Clinical Neurophysiology, Vol. 123, Núm. 9, pp. 1736-1744
2011
-
EEG latency analysis for hemispheric lateralisation in Landau-Kleffner syndrome
Clinical Neurophysiology, Vol. 122, Núm. 2, pp. 244-252
2010
-
Single pulse electrical stimulation of the hippocampus is sufficient to impair human episodic memory
Neuroscience, Vol. 170, Núm. 2, pp. 623-632
2009
-
Las clases magistrales grabadas en video y expuestas en el Campus Virtual como herramienta de aprendizaje de la Fisiología
Buenas prácticas e indicios de calidad
-
Refuerzo en la autoevaluación y efecto sobre el aprendizaje del ECG a través del Campus Virtual
Buenas prácticas e indicios de calidad
-
Single-pulse electrical stimulation helps to identify epileptogenic cortex in children
Epilepsia, Vol. 50, Núm. 7, pp. 1793-1803
-
Utilización del Campus Virtual para la realización de prácticas experimentales en Fisiología
Buenas prácticas e indicios de calidad
2008
-
Late EEG responses triggered by transcranial magnetic stimulation (TMS) in the evaluation of focal epilepsy
Epilepsia, Vol. 49, Núm. 3, pp. 470-480
-
Objetivo cumplido: la evaluación de competencias en la Facultad de Medicina de la Universidad Complutense de Madrid
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 11, Núm. 1, pp. 63-67
-
Relaciones de la facultad de medicina con el hospital universitario. La enseñanza de la medicina clínica
Educacion Medica