ANTONIO
GARCÍA GÓMEZ
Ikertzailea 2008-(e)ra arte
Argitalpenak (34) ANTONIO GARCÍA GÓMEZ argitalpenak
2020
2013
-
'You look terrific!' Social evaluation and relationships in online compliments
Discourse Studies, Vol. 15, Núm. 6, pp. 735-760
2009
-
Changes in self-concept: female assertiveness in web log writing
Feminismo/s, Núm. 14, pp. 53-70
-
Don't get mad, get persuasive!: anger management and persuasion in TV discourses
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 79-98
-
Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor
Badajoz : Abecedario, 2009
-
Teenage girls' personal weblog writing: Truly a new gender discourse?
Information Communication and Society, Vol. 12, Núm. 5, pp. 611-638
2008
-
"Edublogs": un enfoque globalizador de las competencias básicas en el currículo de lengua extranjera
Pulso: revista de educación, Núm. 31, pp. 117-137
-
Assertive behaviour and gender roles in interpersonal communication: a contrastive study
Madrid : MELC, D.L. 2008
-
Attitude-behaviour discepancy and cognitive disonance: tactics for enhancing compliance in persuasive discourse
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 9, pp. 67-82
-
Conversación de contacto en la tele-realidad: ¿"telebasura" o texto social?
Oralia: Análisis del discurso oral, Núm. 11, pp. 57-88
-
Gender on the screen: A public point of view of private writing
Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, Núm. 7, pp. 127-142
-
Laddish Behaviour and Gender Performativity in British and Spanish Personal Weblogs
ES: Revista de filología inglesa, Núm. 29, pp. 43-69
-
Multidimensionalidad e inteligencias en el proceso de aprendizaje del inglés: actividad cognitiva, comunicativa y lingüística
25 años de lingüística en España. Hitos y retos
-
Understanding media discourse: a pragmatic approach to positioning analysis in identity constructions
25 años de lingüística en España. Hitos y retos
-
Violencia verbal en los medios de comunicación británicos: estudio de corpus
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, Núm. 17, pp. 131-152
2007
-
A Discursive Psychological approach to foreign language teaching:: a trainee Primary School Teachers case study
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico]
-
Conflicting to be polite or being polite not to conflict:: a social constructuvist approach to the notion of FACE for the British and the American culture
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico]
-
Habla conflictiva como acción social: discurso y cognición
Oviedo : Septem, 2007
2006
-
British and American expressions of politeness in anger-evoking contexts: a cultural-relativistic approach
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, Núm. 3, pp. 145-160
-
La inteligencia intrapersonal en el aula de inglés primaria: una medicina efectiva contra el fracaso escolar
Pulso: revista de educación, Núm. 29, pp. 59-75