ISMAEL
SAGREDO OLIVENZA
Profesor ayudante doctor
Publicaciones (21) Publicaciones de ISMAEL SAGREDO OLIVENZA
2024
2023
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La resolución de problemas como estrategia didáctica en enseñanza online de asignaturas visuales
Pensamiento, arte y comunicación: la importancia de hacer llegar el mensaje (Dykinson), pp. 270-285
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Metodología para llevar el diseño de niveles de un videojuego a las aulas
La innovación en el ámbito socioeducativo a través de las tecnologías y la atención a la diversidad (Dykinson), pp. 355-372
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Proyecto de mejora de la conexión entre las asignaturas del grado en Diseño Digital mediante un árbol de insignias. Ponencia N01-S01-13.
III Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. La Academia frente a los retos de la humanidad.
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Árbol de insignias en el grado en diseño digital: Sistema de logros basado en estrategias de gamificación
La innovación docente en pedagogía y su contribución social mediante la transferencia de conocimientos (Dykinson), pp. 218-237
2022
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I CONGRESO ESPAÑOL DE VIDEOJUEGOS 2022
CEUR Workshop Proceedings
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Instance-based defense against adversarial attacks in Deep Reinforcement Learning
Engineering Applications of Artificial Intelligence, Vol. 107
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Painting authorship and forgery detection challenges with ai image generation algorithms: Rembrandt and 17th century dutch painters as a case study
IJIMAI, Vol. 7, Núm. 7, pp. 7-13
2021
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Comparison of a Tablet Versus Computer-Based Classical Theatre Game among 8-13 Year Children
IEEE Access, Vol. 9, pp. 44283-44291
2019
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A Cloud Based Simulation Service for 3D Crowd Simulations
Proceedings of the 2018 IEEE/ACM 22nd International Symposium on Distributed Simulation and Real Time Applications, DS-RT 2018
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Trained behavior trees: Programming by demonstration to support AI game designers
IEEE Transactions on Games, Vol. 11, Núm. 1, pp. 5-14
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Using queueing networks to approximate Pedestrian simulations
Advances in Intelligent Systems and Computing
2017
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Combining neural networks for controlling non-player characters in games
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
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Using program by demonstration and visual scripting to supporting game design
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2016
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Programming by demonstration in a complex 3D game
CEUR Workshop Proceedings
2015
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Implementación de nodos consulta en árboles de comportamiento
CEUR Workshop Proceedings
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Supporting the collaboration between programmers and designers building game ai
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2014
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Un modelo integrador de máquinas de estados y árboles de comportamiento para videojuegos
CEUR Workshop Proceedings
2011
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Business simulators for business education and research: SIMBA experience
Computer Games as Educational and Management Tools: Uses and Approaches (IGI Global), pp. 229-246
2010
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Business simulation in business education
Distance Education (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 101-126