Publicaciones (20) Publicaciones de ISMAEL SAGREDO OLIVENZA

2023

  1. La resolución de problemas como estrategia didáctica en enseñanza online de asignaturas visuales

    Pensamiento, arte y comunicación: la importancia de hacer llegar el mensaje (Dykinson), pp. 270-285

  2. Metodología para llevar el diseño de niveles de un videojuego a las aulas

    La innovación en el ámbito socioeducativo a través de las tecnologías y la atención a la diversidad (Dykinson), pp. 355-372

  3. Proyecto de mejora de la conexión entre las asignaturas del grado en Diseño Digital mediante un árbol de insignias. Ponencia N01-S01-13.

    III Congreso Internacional Nodos del Conocimiento. La Academia frente a los retos de la humanidad.

  4. Árbol de insignias en el grado en diseño digital: Sistema de logros basado en estrategias de gamificación

    La innovación docente en pedagogía y su contribución social mediante la transferencia de conocimientos (Dykinson), pp. 218-237

2019

  1. Trained behavior trees: Programming by demonstration to support AI game designers

    IEEE Transactions on Games, Vol. 11, Núm. 1, pp. 5-14

  2. Using queueing networks to approximate Pedestrian simulations

    Advances in Intelligent Systems and Computing

2018

  1. A Cloud Based Simulation Service for 3D Crowd Simulations

    PROCEEDINGS OF THE 2018 IEEE/ACM 22ND INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON DISTRIBUTED SIMULATION AND REAL TIME APPLICATIONS (DS-RT)

2017

  1. Combining neural networks for controlling non-player characters in games

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

  2. Using program by demonstration and visual scripting to supporting game design

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2015

  1. Implementación de nodos consulta en árboles de comportamiento

    CEUR Workshop Proceedings

  2. Supporting the collaboration between programmers and designers building game ai

    Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)

2011

  1. Business simulators for business education and research: SIMBA experience

    Computer Games as Educational and Management Tools: Uses and Approaches (IGI Global), pp. 229-246

2010

  1. Business simulation in business education

    Distance Education (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 101-126

  2. SIMBA: A simulator for business education and research

    Decision Support Systems, Vol. 48, Núm. 3, pp. 498-506