Publicaciones en las que colabora con Rosa Bruno-Jofré (23)

2022

  1. Encounters in Theory and History of Education (Canada)

    Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 131-147

  2. Encounters in Theory and History of Education (Canada)

    Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 131-148

  3. Ivan Illich and Paulo Freire’s Ideas and Influences on Education in the Last Fifty Years

    Espacio, Tiempo y Educación, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-5

  4. Ivan illich fifty years later: Situating deschooling society in his intellectual and personal journey

    University of Toronto Press, pp. 1-156

2021

  1. Introductory Comments

    Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, Núm. 22, pp. 1-5

2020

  1. Church, Religious Institutions, the State, and Schooling

    Springer International Handbooks of Education (Springer Nature), pp. 187-203

2016

  1. Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 413-417

  2. Explorando intersecciones entre religión y prácticas y teorías educativas en escenarios Canadienses y Europeos: presentación

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 35, pp. 27-33

  3. La crítica tardía de Iván Illich a La sociedad desescolarizada: “Estaba ladrando al árbol equivocado"

    Entramados: educación y sociedad, Núm. 3, pp. 65-81

  4. Monsignor ivan illich's critique of the institutional church, 1960-1966

    Journal of Ecclesiastical History, Vol. 67, Núm. 3, pp. 568-586

2015

  1. Encounters in Theory and History of Education (Canada)

    Connecting History of Education. Scientific Journals as International Tools for a Global World (FahrenHouse Ediciones), pp. 47-56

2012

  1. Ivan illich's late critique of deschooling society: "I was largely barking up the wrong tree"

    Educational Theory, Vol. 62, Núm. 5, pp. 573-592

  2. Ruralizing Dewey: The American friend, internal colonization, and the action school in post-revolutionary Mexico (1921-1940)

    The Global Reception of John Dewey's Thought: Multiple Refractions Through Time and Space (Taylor and Francis), pp. 59-80

  3. The readings of john dewey’s work and the intersection of catholicism: The cases of the institución libre de enseñanza and the thesis of father alberto hurtado, s.j. on dewey

    The Global Reception of John Dewey's Thought: Multiple Refractions Through time and Space (Taylor and Francis), pp. 23-42

2010

  1. Democracy and the intersection of religion: The reading of John Dewey's understanding of democracy and education

    McGill-Queen's University Press, pp. 1-176

  2. Introduction

    Democracy and the Intersection of Religion: The Reading of John Dewey's Understanding of Democracy and Education

2009

  1. El ideal democrático en el ideario pedagógico americano de finales del siglo XIX y su transposición en dos escenarios de habla hispana

    El largo camino hacia una educación inclusiva: la educación especial y social del siglo XIX a nuestros días : XV Coloquio de Historia de la Educación, Pamplona-Iruñea, 29, 30 de junio y 1 de julio de 2009