Departamento
Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
Capítulos de Libro (29) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2012
-
At a Loss for Words or How to Respond to Compliments: A Contrastive Analysis of Compliment Response in English and Spanish
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication (Cambridge Scholars Publishing), pp. 157-173
-
Betwixt-and-Between: The Novelization of Peter Pan as Literary Hybrid
Barrie, Hook, and Peter Pan: Studies in Contemporary Myth (Cambridge Scholars Publishing), pp. 106-122
-
Commoniziing: La derivación implicita de los antropónimos ingleses
La suerte de los nombres propios: léxico y ortografía (Sílex), pp. 13-34
-
Corpus analysis and annotation in CONTRANOT: linguistic and methodological challengues
Encoding the past, decoding the future: corpora in the 21st Century (Cambridge University Press), pp. 205-219
-
Cyberfeminist theories and the benefits of teaching cyberfeminist literature
Social Sciences and cultural studies : issues of language, public opinion, education and welfare (IntechOpen), pp. 243-264
-
Developing advertising students' skills through a task-based activity within the clil methodology framework:: a proposal
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 364-375
-
Dian Fossey y Jane Goodall: Ciencia y literatura en las montañas de África
Realidad y simbología de la montaña (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 93-102
-
Doubtful Certainties. Language-Games, Forms of Life, Relativism
Doubtful certainties: language-games, forms of life, relativism (Ontos Verlag), pp. 1-12
-
El Campus Virtual de la UCM
Filología y Tecnología: introducción a la escritura, la informática, la información (Ediciones Complutense), pp. 115-120
-
Embracing Intersectional Analysis: The Legacy of Anglo European Feminist Theory to Social Sciences-Humanities
Social Sciences and Cultural Studies - Issues of Language, Public Opinion, Education and Welfare (IntechOpen), pp. 219-242
-
Estudio de wikis como instrumento educativo aplicado en un aula de inglés de negocios
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 180-198
-
From barter to coin: Shifting cognitive frames in Classical Greek economy
Metaphor and Mills: Figurative Language in Business and Economics (De Gruyter Mouton), pp. 27-48
-
How to do things with allophones: Linguistic stereotypes as cognitive reference points in social cognition
Cognitive Models in Language and Thought: Ideology, Metaphors and Meanings (De Gruyter Mouton), pp. 69-122
-
La funcionalidad de las expresiones idiomáticas en inglés y en español y su implicación para la comunicación intercultural
Foro Hispanico (Brill Academic Publishers), pp. 135-158
-
La relevancia del texto referencial en el ámbito de la traducción teatral. Un caso de estudio en la obra de Álvaro Cunqueiro
La traducción en las artes escénicas (Dykinson), pp. 201-209
-
La traducción de las expresiones idiomáticas
Telar de traducción especializada (Dykinson), pp. 215-220
-
Las apariencias engañan: análisis contrastivo de adverbios de cotilleo en español e inglés
Foro Hispanico (Brill Academic Publishers), pp. 233-254
-
Learning CLIL through CLIL
Assessment and Evaluation in CLIL (IBIS), pp. 134- 144
-
Learning clil through clil
Actas del VII Congreso ACLES: Multilingüismo en los centros de lengua universitarios: evaluación, acreditación, calidad y política lingüística (Universidad de Granada), pp. 236-248
-
Lo erótico como medio de expresión del determinismo en McTeague
El erotismo en la modernidad (Compañía Española de Reprografía y Servicios), pp. 75-88