Departamento
Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
Capítulos de Libro (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
"Foreigners" and the discourse on Multiculturalism
"Foreigners", "Ausländer", "Extranjeros": Cultural and linguistic representations (Peter Lang), pp. 11-41
-
"Hope this helps!": an analysis of expressive speech acts in online task-oriented interaction by university students
Yearbook of corpus linguistics and pragmatics 2014: new empirical and theoretical paradigms (New York : Springer), pp. 261-290
-
A Practical Application of Wikis for Learning Business English as a Second Language
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 155-173
-
A pragmatic and multimodal analysis of emoticons and gender in social networks
New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction (Universitat de València), pp. 175-197
-
Algunas consideraciones sobre el nuevo máster de formación del profesorado visto por el alumnado de la UCM
Experiencias de innovación y formación en educación (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 101-110
-
Annotating English adverbials for the categories of epistemic modality and evidentiality
English Modality: Core, Periphery and Evidentiality (Mounton de Gruyter), pp. 317-358
-
Besides as a connective
The functional perspective on language and discourse: applications and implications (John Benjamins), pp. 223-242
-
Contrastive corpus annotation in the CONTRANOT project: Issues and problems
The functional perspective on language and discourse: applications and implications (John Benjamins), pp. 57-86
-
Critical intruders: Unraveling race and mystery in intruder in the dust
Faulkner and mystery: Faulkner and Yoknapatawpha, 2009 (University Press of Mississippi), pp. 123-138
-
Fantasmal Shkspr
Fantasmas, aparecidos y muertos sin descanso (Madrid: Abada, 2014), pp. 201-216
-
Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings
Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 19-27
-
Global and local attention in task-oriented converstion: a empirical investigation
Functional Perspectives on Grammar and Discourse: in Honor of Angela Downing (John Benjamins), pp. 313-326
-
Graduation within the scope of attitude in english and spanish consumer reviews of books and movies
Evaluation in context (John Benjamins), pp. 221-240
-
How evidentiality and manner may co-occur: the case of four english adverbs of manner
Linguistic insights: studies on languages (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 143-152
-
La incorporación de 12 en los grados del EEES: implantación del itinerario bilingüe en el grado de publicidad y los cambios en la política lingüística universitaria
Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior (ACCI (Asociación Cultural y Científica Iberoamericana)), pp. 369-386
-
La relación entre pensamiento crítico e inteligencia emocional en el contexto de la educación bilingüe: el estudio de caso de la asignatura "Metodología Práctica de la Lengua Inglesa"
Educación emocional: reflexiones y ámbito de aplicación (Editorial UFV), pp. 105-125
-
Modality and personal pronouns as indexical markers of stance: Intersubjective positioning and construction of public indentity in media interviews
English Modality: Core, Periphery and Evidentiality (Mounton de Gruyter), pp. 379-410
-
New Approaches to Audiovisual Translation: The Usefulness of Corpus-Based Studies for the Teaching of Dubbing and Subtitling
Educational Linguistics (Springer Science+Business Media B.V.), pp. 303-322
-
Nombre familiar y nombre oficial en la antroponimia anglosajona
Del nombre oficial al nombre familiar: (apodos, sobrenombres e hipocorísticos (Ediciones del Orto), pp. 97-124
-
Portrayals of the English as foreigners: Cultural and linguistic representations in travellers´ discourse
"Foreigners", "Ausländer", "Extranjeros": Cultural and linguistic representations (Peter Lang), pp. 43-65