Departamento
Estudios Ingleses: Lingüística y Literatura
Capítulos de Libro (30) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2018
-
A Critical Gaze From The Old World: Transatlantic Perspectives On American Studies.: Introduction
A critical gaze from the Old World: transatlantic perspectives on American studies (Peter Lang), pp. 1-13
-
A contrastive description of projection in english and spanish across ranks: From the clause nexus to the group
Perspectives from Systemic Functional Linguistics (Taylor and Francis), pp. 163-181
-
Acculturation and pragmatic learning: international students in the UnitedStates
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms (Language Science Press), pp. 283-309
-
Adaptación y traducción cultural del imaginario medieval inglés en el cómic español: el caso de Beowulf
Nuevas perspectivas en Traducción e Interpretación (Guillermo Escolar), pp. 137-145
-
Anglicismo y deonomástica literaria
Deonomástica multilingüe: del nombre propio al nombre de clase (Reichenberger), pp. 61-80
-
Anjan Sen's visual poetry and the Bengal "Uttar-Adhunik" School
India and its visual cultures : community, class and gender in a symbolic landscape (Sage), pp. 170-199
-
Blind Love at Stake: Hernández Catá 's (Re-)creation of a Hero
Translation and Gender: Discourse Strategies to Shape Gender (Editorial de la Universidad de Cantabria), pp. 117-134
-
Comparing engagement in non-fictional texts: An english-spanish contrastive study of argumentative and expository texts from a parallel corpus
Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse (Universidad de Valencia = Universitat de València), pp. 23-57
-
Connect-Alzheimer
UPSA-INNOVA: Club universitario de innovación, Pro-yectos TALENT 2016/2017 (Servicio de Publicaciones), pp. 29-42
-
Context effects in second language acquisition: formal instruction, studyabroad and immersion classrooms
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms (Language Science Press), pp. 1-19
-
El mundo, el texto, el relato y la red
Comparatismo digital (Sociedad Española de Literatura General y Comparada (SELGYC)), pp. 7-8
-
El videocurrículum y el desarrollo de las destrezas comunicativas y digitales para la mejora de la empleabilidad en los egresados universitarios
Cultura digital y las nuevas políticas educativas (Gedisa), pp. 53-64
-
Empathy versus engagement: a storyworld possible selves approach to narrative discourse
The Construction of Discourse as Verbal Interaction (John Benjamins), pp. 251-272
-
Hybrid Narratology in Kai-cheung Dung’s Atlas: The Archaeology of an Imaginary City
Estudios de Literatura Comparada [Recurso electrónico] (Sociedad Española de Literatura General y Comparada (SELGYC)), pp. 23-33
-
Interculturality interrupted: Judith Ortiz Cofer's "The Latin Deli"
Tradition and (R)evolution: Reframing Latina/o Identities in Contemporary US Culture (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 23-32
-
Introduction
Tradition and (R)evolution: Reframing Latina/o Identities in Contemporary US Culture (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 11-20
-
La "casta" y el "cambio. El "diccionario podemos" o fetichismo lingüístico en la reinvención de la retórica política a través del marco tecnológico: Twitter
Comunicación persuasiva en las aulas: nuevas tendencias (Gedisa), pp. 1-16
-
La poesía Flash como un medio innovador para la transmisión de mitos clásicos: el caso de «After Persephone» de Ingrid Ankerson
Comparatismo digital (Sociedad Española de Literatura General y Comparada (SELGYC)), pp. 55-62
-
Losing Face on Facebook: Linguistic strategies to repair face in a Spanish common interest group
Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions (Springer International Publishing), pp. 283-309
-
Masculinidad en el cine chicano: ¿de las políticas del esencialismo a las poéticas del realismo?
Tradition and (R)evolution: Reframing Latina/o Identities in Contemporary US Culture (Instituto Universitario de Investigación en Estudios Norteamericanos Benjamin Franklin), pp. 119-127