Educación-Centro Formación Profesor
Facultad
Universidad de La Laguna
San Cristobal de La Laguna, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de La Laguna (81)
2024
-
Cognitive flexibility impairment in temporal lobe epilepsy: The impact of epileptic foci lateralization on executive functions
Epilepsy and Behavior, Vol. 151
2023
-
Decision-making on an explicit risk-taking task in children and adolescents with high intellectual abilities: a neuropsychological perspective
Revista Iberoamericana de Neuropsicología, Vol. 6, Núm. 2, pp. 183-195
-
MEG Oscillatory Slowing in Cognitive Impairment is Associated with the Presence of Subjective Cognitive Decline
Clinical EEG and Neuroscience, Vol. 54, Núm. 1, pp. 73-81
2022
-
Brain signal complexity in adults with Down syndrome: Potential application in the detection of mild cognitive impairment
Frontiers in Aging Neuroscience, Vol. 14
-
Challenges for Teachers’ and Students’ Digital Abilities: A Mixed Methods Design Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8
2021
-
Hypersynchronized Magnetoencephalography Brain Networks in Patients with Mild Cognitive Impairment and Alzheimer's Disease in down Syndrome
Brain Connectivity, Vol. 11, Núm. 9, pp. 725-733
-
La profesionalidad docente e investigadora universitaria en una sociedad líquida
La transformación digital de la universidad: XI CIDU Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria
2020
-
Creatividad y flexibilidad cognitiva en niños y adolescentes con altas capacidades intelectuales
Psicologia, Educaçao e Cultura, Vol. 24, Núm. 1, pp. 68-81
-
Las cátedras de la Sección de Pedagogía de la Universidad de Madrid bajo el primer franquismo
Revista de educación, Núm. 389, pp. 95-116
-
Teacher's Physical Activity and Mental Health During Lockdown Due to the COVID-2019 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
The relationship between physical activity, apolipoprotein e ϵ4 carriage, and brain health
Alzheimer's Research and Therapy, Vol. 12, Núm. 1
2019
-
Biomagnetic biomarkers for dementia: A pilot multicentre study with a recommended methodological framework for magnetoencephalography
Alzheimer's and Dementia: Diagnosis, Assessment and Disease Monitoring, Vol. 11, pp. 450-462
-
Differences in working memory between gifted or talented students and community samples: A meta-analysis
Psicothema, Vol. 31, Núm. 3, pp. 255-262
-
E-parenting: una revisión sistemática de la literatura
Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 68, pp. 30-41
-
School memories: new trends in the History of Education
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, Vol. 55, Núm. 2, pp. 336-338
2018
-
Atención e impulsividad en Niños con Alta Capacidad Intelectual y Niños con TDAH
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 16, Núm. 46, pp. 503-516
-
E-parenting: Revisión de la literatura
EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación
-
La Escuela Azul de Falange española de las J.O.N.S. Un proyecto fascista desmantelado por implosión por José Ramón López Bausela, Santander - Madrid: Editorial de la Universidad de Cantabria – Dykinson, 2017
Historia y Memoria de la Educación, Núm. 7, pp. 787-796
-
Neuropsychology of frontal lobe epilepsy in children and adults: Systematic review and meta-analysis
Epilepsy and Behavior, Vol. 88, pp. 15-20
-
When syntax meets action: Brain potential evidence of overlapping between language and motor sequencing
Cortex, Vol. 100, pp. 40-51