Capítulos de libro (13) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2015

  1. An Integrated Framework for Enabling End-User Configuration of AmI Simulations for Open Wide Locations

    Ubiquitous Computing and Ambient Intelligence: Sensing, Processing, and Using Environmental Information. 9th International Conference, UCAmI 2015, Puerto Varas, Chile, December 1-4, 2015, Proceedings (Springer Alemania), pp. 422

  2. Análisis de las motivaciones de los jugadores para realizar migraciones entre distintos servidores de un juego de rol multijugadior masivo

    Videojuegos: desarrollo e industria creativa (Editorial ESNE), pp. 27-43

  3. Aplicaciones del test de Bartle en la composición de la música narrativa para videojuegos

    Videojuegos: arte y narrativa audiovisual (Editorial ESNE), pp. 157-168

  4. Assessment activities in massive open on-line courses assessment activities in MOOCs

    Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses (IGI Global), pp. 165-192

  5. Building scalable software for data centers: An approach to distributed computing at enterprise level

    Handbook on Data Centers (Springer New York), pp. 669-689

  6. El futuro de la acción humana y la acción de Dios

    Nuevas tecnologías y nueva antropología (Universidad Pontificia Comillas), pp. 113-122

  7. Energy Efficiency in Ethernet

    Green Communications: Principles, Concepts and Practice (wiley), pp. 277-290

  8. EvDebugger: Las gramáticas de atributos hechas fáciles

    TICAI 2013-2014: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 57-66

  9. Modelos de comportamiento de unidades militares de un videojuego de estrategia en tiempo real basados en máquinas de estado multinivel

    Videojuegos: desarrollo e industria creativa (Editorial ESNE), pp. 255-268

  10. Monitoring of data centers using wireless sensor networks

    Handbook on Data Centers (Springer New York), pp. 1171-1183

  11. Network intrusion detection systems in data centers

    Handbook on Data Centers (Springer New York), pp. 1185-1207

  12. Privacy in data centers: A survey of attacks and countermeasures

    Handbook on Data Centers (Springer New York), pp. 1029-1043

  13. Study design and data gathering guide for serious games' evaluation

    Gamification: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (IGI Global), pp. 425-451