Comercio y Turismo
Facultad
Universidad CEU San Pablo
Madrid, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad CEU San Pablo (20)
2023
-
Stakeholder pressure and innovation capacity of SMEs in the COVID-19 pandemic: Mediating and multigroup analysis
Technological Forecasting and Social Change, Vol. 190
2022
-
Avanzando en la relación universidad-empresa: una aplicación práctica
Educación y transferencia del conocimiento: propuestas de innovación para la mejora docente. Libro de resúmenes del I Congreso Internacional Docente, Educación y Transferencia del Conocimiento
-
Creating Financial and Social Value by Improving Employee Well-Being: A PLS-SEM Application in SMEs
Mathematics, Vol. 10, Núm. 23
-
Do High Performance Work Systems Improve Workplace Well-Being in SMES? Implications for Financial Performance
Applied Research in Quality of Life, Vol. 17, Núm. 3, pp. 1287-1309
-
Driving innovation management to create shared value and sustainable growth
Review of Managerial Science, Vol. 16, Núm. 7, pp. 2181-2211
-
Effects of socially responsible human resource management (SR-HRM) on innovation and reputation in entrepreneurial SMEs
International Entrepreneurship and Management Journal, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1205-1233
-
Emprendimiento digital femenino: barreras y autoconfianza
Mujer y redes sociales (EUNSA. Ediciones Universidad de Navarra, S.A.), pp. 101-126
-
¿Se puede mejorar la empleabilidad de los alumnos innovando en el TFG?
Innovación educativa para el desarrollo sostenible, la economía y la empresa (Aula Magna), pp. 706-722
2021
-
Exploring the links between CSR, good governance, and corporate reputation: A proposal of indicators in SMEs
Research Anthology on Small Business Strategies for Success and Survival (IGI Global), pp. 59-83
2020
-
Exploring sustainability, good governance, and social responsibility in small and medium enterprises
Corporate Social Responsibility and Environmental Management, Vol. 27, Núm. 2, pp. 852-869
-
Exploring the links between CSR, good governance, and corporate reputation: A proposal of indicators in SMEs
Knowledge Management for Corporate Social Responsibility (IGI Global), pp. 125-149
-
Los retos empresariales en el ámbito universitario y su impacto en las soft-skills
Innovación Docente e Investigación en Ciencias Sociales, Económicas, y Jurídicas. Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 267-278
2018
-
Key factors in the internationalization of SMEs: An empirical study in textile manufacture sector in the metropolitan area of the Aburrá Valley (Colombia)
Espacios, Vol. 39, Núm. 34
-
La gestión responsable de los recursos humanos: buen gobierno y reputación corporativa
Revista de Trabajo y Seguridad Social. CEF, Núm. 421, pp. 145-181
2017
-
Building corporate reputation through sustainable entrepreneurship: The mediating effect of ethical behavior
Sustainability (Switzerland), Vol. 9, Núm. 9
-
The measurement of human capital and its relation to the generation of business value: Empirical study
Productivity and Organizational Management (Walter de Gruyter GmbH), pp. 1-20
2016
-
El compromiso de las pymes con la RSC: ventajas y obstáculos
Economistas, Núm. 149, pp. 114-123
2015
-
Could innovative teams provide the necessary flexibility to compete in the current context?
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 15, Núm. 1, pp. 145-164
2009
-
La familia y la crisis económica
"Cristo la esperanza fiable": X Congreso Católicos y vida pública, 21,22 y 23 de noviembre de 2008. Tomo II (CEU Ediciones), pp. 1509-1523
2005
-
El deporte como instrumento para la convivencia pluricultural en Europa: la formación en valores
Europa, sé tú misma: VI Congreso de Católicos y Vida Pública : celebrado 19, 20, 21 de noviembre de 2004, en Madrid