MuPAI animadopropuestas educativas para adolescentes sobre técnicas de animación en la creación audiovisual

  1. Antúnez del Cerro, Noelia
  2. Castro Martínez, Juan Antonio
Revue:
Arte, individuo y sociedad

ISSN: 1131-5598

Année de publication: 2010

Volumen: 22

Número: 2

Pages: 91-102

Type: Article

D'autres publications dans: Arte, individuo y sociedad

Résumé

With this article is tried to share the experience about the introduction of the more usual animation techniques in the contents of the educational project Vacaciones de cine, in its editions of 2009. Techniques as fl ipbook, stop-motion or pixilation have been used by the participants of this activity in the realization of audiovisual pieces. Due to the good reception of this project, has been decided starting similar activities in other context, which are going to be briefl y described along this article. To fi nish, are going to be put forward the conclusions about the relationship between teenagers and the use of animation techniques like expressive resort.

Références bibliographiques

  • Antúnez del Cerro, N. 2008: Metodologías radicales para la comprensión de las artes visuales en primaria y secundaria en contextos museísticos en Madrid capital. Madrid, E-prints UCM.
  • Antúnez del Cerro, N., y Castro, J. A. (2009, septiembre): Vacaciones de cine y compluCINE: dos experiencias de formación audiovisual con adolescentes. Comunicación presentada en el III Congrés d’Educació de les Arts Visuals, Barcelona. (Pendiente de publicación).
  • Flores Guzmán, L., Tejado Niño, T., Suárez Zafra, M., García Cuesta, J., y Perandones Serrano, E. 2008: Vacaciones de colores. En N. Antúnez del Cerro, N. Ávila Valdés, y D. Zapatero Guillén (Eds.) El arte contemporáneo en la educación artística (págs. 25-32). Madrid, Eneida.
  • Patmore, C. 2004: Curso completo de animación. Barcelona, Acanto. (Ed. Orig. 2003)