La educación artística y la formación del profesorado en secundaria

  1. Merodio de la Colina, María Isabel 1
  2. Hernández Belver, Manuel 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

ISSN: 1139-613X

Year of publication: 2004

Issue: 7

Pages: 45-62

Type: Article

DOI: 10.5944/EDUCXX1.7.1.329 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación

Sustainable development goals

Abstract

This article takes over the subjet of the teachers training in the field of Artistic Education at the Secondary Schools, advances the reforms in the Course of Pedagogic Aptitude (CPA), and a proposal for the Tittle of Didactic Specialitation (TDS) observed in such a amenament

Bibliographic References

  • BEYER, L. y LISTÓN, D. (2000). El curriculum en conflicto. Madrid: Akal.
  • CALAF, R., NAVARRO, A. y SAMANIEGO, J. (2000). Ver y comprender el arte del siglo XX. Madrid: Síntesis.
  • COROMINAS, A. (1994). La comunicación audiovisual y su integración en el curriculum. Barcelona: Grao.
  • EISNER, E. (1992). La incomprendida función de las artes en el desarrollo humano. Revista Española de Pedagogía. NO19LPP.15-33.
  • EISNER, E. (1995). Educar la visión artística. Barcelona: Paidós.
  • FERNANDEZ, F. Y MARTÍNEZ, J. (2000). Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual. Barcelona: Paidós.
  • GARDNER, H. (1994). Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós.
  • GRAEME CHALMERS, F. (2003). Arte, Educación y Diversidad cultural. Barcelona: Paidós.
  • LAZOTTI, L. (1994). Educación Plástica y Visual. Madrid: MEC y Mare Nostrum.
  • MACEDA, P. (1994). La educación ante los grandes cambios culturales. Madrid: Euroliceo.
  • MIRZOEFF, N. (2003). Una introducción a la cultura visual. Barcelona: Paidós.
  • PARSONS, M.J.(2003). Cómo entendemos el Arte. Barcelona: Paidós.
  • TRAFI, L. (1999). Construir miradas desde la historia social del arte. Guías Praxis para el profesorado. Plástica y Visual. Barcelona: CISS-PRAXIS.