La Guía Docenteun reto en el nuevo modelo de educación universitaria

  1. García Fernández, Emilio Carlos
  2. Deltell Escolar, Luis
Revista:
Estudios sobre el mensaje periodístico

ISSN: 1988-2696

Año de publicación: 2012

Número: 18

Páginas: 357-364

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/REV_ESMP.2012.V18.40989 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Resumen

The transition to the European Higher Education Area (EHEA) requires a new teachinglearning paradigm. This educational model demands a different way to organize and present the subject material. In this paper we research the use of a Syllabus (Guía Docente) as a fundamental tool for this relationship between the professor and the student. This study is based o a series of interviews with professors and the analysis of Syllabus in the Communication Degree (Facultad de Ciencias de la Información) at the Complutense University in Madrid (Universidad Complutense de Madrid). We propose a change in the current teaching methodology, which will be reflected in the EHEA Syllabus

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