Archivos documentales en publicidadCentro Documental para la Conservación del Patrimonio Publicitario Español (Publidocnet)

  1. Juan Carlos Marcos Recio 1
  2. Juan Miguel Sánchez Vigil 1
  3. María Olivera Zaldua 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid, España
Revista:
BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

ISSN: 1575-5886

Any de publicació: 2015

Número: 34

Tipus: Article

Altres publicacions en: BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

Resum

Un model documental per a la publicitat ha de promoure i conservar el patrimoni amb totes les eines possibles que té a l'abast. Publidocnet és un centre de documentació actiu que ofereix als estudiants, investigadors i persones interessades en la publicitat una visió analítica de les campanyes, informació relacionada, poder veure'n l'anunci televisiu, escoltar-ne les falques, veure'n les imatges i estudiar-ne la fitxa tècnica; en definitiva, una manera d'entendre i conèixer la publicitat per mitjà de les creacions dels publicitaris. Té com a objectiu la conservació del patrimoni, en un acord tàcit amb les agències de publicitat, que donen el material d'estudi per als alumnes. Publidocnet és, doncs, un centre documental multimèdia, gràfic i textual de la publicitat espanyola. - See more at: http://bid.ub.edu/es/34/marcos.htm#sthash.mG5boL2Z.dpuf

Referències bibliogràfiques

  • Alcolado Santos, J.; Marcos Recio, J. C. (2011). "Educational websites in virtual campus for higher education: the model of Publidocnet.com". International conference: ITC for inclusive learning: the way forward: Florence, 10-11 November 2011. Ahtens, Greece: Euracademy Association, p. 183-189. <https://eruralnetconference.files.wordpress.com/2011/11/proceedings-final-print.pdf>. [Consulta: 20/02/2015].
  • Borrás Barris, B. (2005). "El documentalista en una agència de publicitat". Ítem: revista de biblioteconomia i documentació, núm. 39(gen.-abr.), p. 47-52. <http://www.raco.cat/index.php/Item/article/view/22635/40758 (http://www.raco.cat/index.php/Item/article/view/22635/40758) >. [Consulta: 20/01/2015].
  • De La Cuadra De Colmenares, E.; López De Solís, I.; Nuño Moral, M. V. (2014). "Uso de imágenes de archivo en publicidad audiovisual: estudio de casos". El profesional de la información, v. 23, n. o 1(ene.-feb.), p. 26-35.
  • Marcos Recio, J. C. (2013). "Patrimonio publicitario". En: Marcos Recio, J. C. Gestión del patrimonio audiovisual en medios de comunicación. Madrid: Síntesis, p. 131-175.
  • - (2012). "Conservar el patrimonio publicitario, tarea de todos". Anuncios: semanario de publicidad y marketing, n. o 1.409, p. 8. <http://opinion. anuncios.com/2012/03/conservar-el-patrimonio-publicitario-tarea-de-todos-por-juan-carlos-marcos.html (http://opinion. anuncios.com/2012/03/conservar-el-patrimonio-publicitario-tarea-de-todos-por-juan-carlos-marcos.html) >. [Consulta: 04/03/2014].
  • - (2010). "Técnicas bibliográficas para el análisis documental en publicidad: una propuesta básica". En: Andrés del Campo, S. de (coord.). Otros fines de la publicidad. Sevilla: Comunicación Social, p. 175-206.
  • - (2005). "PubliDocNet, una fuente de información en línea para la publicidad y la educación". Scire, vol. 11, n. o 2(sep.-dic.), p. 99-117. <http://ibersid.eu/ojs/index.php/scire/article/view/1523/1501 (http://ibersid.eu/ojs/index.php/scire/article/view/1523/1501) >. [Consulta: 20/01/2015].
  • - (2003). "Estratègies documentals a les agències de publicitat. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, núm. 11 (des.). <http://bid.ub.edu/11marco1.htm (http://bid.ub.edu/11marco1.htm) >. [Consulta: 28/03/2014].
  • Marcos Recio, J. C.; Alcolado Santos, J. (2013). Publidocnet. Recursos para la formación virtual a través de los medios de comunicación. Madrid: Fragua.
  • Marcos Recio, J. C.; Sánchez Vigil, J. M.; Olivera Zaldua, M. (2013). "Actors principals de la publicitat: conservar el patrimoni en els centres de documentació i museus". BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, núm. 30 (juny). <http://bid.ub.edu/30/marcos.htm (http://bid.ub.edu/30/marcos.htm) >. [Consulta: 20/01/2015].
  • - (2011). "Uso en publicidad de las fotografías de los bancos de imágenes en España". El profesional de la información, v. 20, n. o 4 (jul.-ago.) p. 384-391.
  • - (2010). "Modelos de gestión documental en las agencias de publicidad". El profesional de la información, v. 19, n. o 2(mar.-abr.), p. 175-183. <http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2010/marzo/08.pdf (http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2010/marzo/08.pdf) >. [Consulta: 20/01/2015].
  • Zabala-Vázquez, J.; Sánchez-Galán, M. B. (2014). "Documentos publicitarios en archivos fílmicos: importancia, escenario actual y dificultad de análisis". El profesional de la información, vol. 23, n. o 1(ene.-feb.), p. 36-43.