Adaptación de las Matemáticas para biólogos al Plan Boloniadificultades y retos

  1. Lahoz-Beltrá, Rafael
  2. Martínez Calvo, Cristina
  3. Pérez de Vargas Luque, Alberto
  4. González Manteiga, María Teresa
  5. López González-Nieto, Pilar
  6. Gomez Flechoso, Maria de los Angeles
Llibre:
Investigación y didáctica para las aulas del siglo XXI: experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la biología y la geología: Actas del I Congreso de docentes de Ciencias de la Naturaleza
  1. González Montero de Espinosa, Marisa (coord.)
  2. Baratas Díaz, Luis Alfredo (coord.)

Editorial: Santillana

ISBN: 978-84-680-0377-1

Any de publicació: 2011

Pàgines: 155-164

Congrés: Congreso de docentes de Ciencias de la Naturaleza (1. 2011. null)

Tipus: Aportació congrés

Resum

At present most freshmen students starting their studies in Biological Sciences degree lack of enough background of mathematics, exhibiting in many cases a fear towards the study of this subject. In this paper we present a statistical study of student attitude and aptitude toward mathematics. Our conclusion is that students feel insecure dealing with abstraction and complexity, two of the main features of science. We conclude the paper showing our scepticism and criticism of the Bologna Process as a consequence of the basic assumptions behind the educational EU-plans.