Hidrogeología y videojuegosGenaro el Geólogo y el misterio del arsénico

  1. Martínez, Pedro
Zeitschrift:
Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

ISSN: 1132-9157

Datum der Publikation: 2013

Ausgabe: 21

Nummer: 1

Seiten: 73-84

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Enseñanza de las ciencias de la tierra: Revista de la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra

Zusammenfassung

New technologies allow for the development of attractive learning interfaces. Video games are gradually gaining recognition among teachers due to their interactive nature. In particular, video games are useful tools to consolidate concepts. This is especially true of games that simulate real-life situations, largely because students empathise with the game’s characters and find it easy to get involved. This paper presents an experiment carried out with forty-three undergraduate Geology students from the Universidad Complutense de Madrid, Spain. Emphasis is placed on the development and evaluation processes, showcasing the results of a two-way evaluation that highlights Student satisfaction.