"Musa iocosa mea"entusiasmo, auto-representación y muerte en el Prólogo al "Persiles"

  1. Vélez Sainz, Julio 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid / Instituto del Teatro de Madrid
Revista:
Studia Aurea: Revista de Literatura Española y Teoría Literaria del Renacimiento y Siglo de Oro

ISSN: 1988-1088

Any de publicació: 2016

Número: 10

Pàgines: 221-237

Tipus: Article

DOI: 10.5565/REV/STUDIAAUREA.214 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

The following paper analyzes Cervantes’s last text and literary will. In his prologue to his Trabajos de Persiles y Sigismunda, which he put together days before his actual death, Cervantes embraces a position contrary to the most common premortem or postmortem sublimation of writers and fashions himself as a hidropic old man and his readers as burlesque unlettered aficionados. With this prise de position, Cervantes inserts himself into a genealogy of jovial writers who delve into enthousiasmos as a writing method. These final words serve animus iocandi as will, exequies, and farewel to the literary field.

Informació de finançament

Este artículo se enmarca dentro de los objetivos investigadores de los proyectos Primer Teatro Clásico Español (PTCE): del Plan Nacional de Investigación (FFI2015-64799-P) y «Plataforma digital para la investigación y divulgación del teatro contemporáneo en Madrid (TEAMAD)», (H 2015/HUM-3366).

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