Mujer y educación musical en la España Franquista a través de Historias de Vida

  1. Desirée García GI 1
  2. Presentación Ríos Vallejo 1
  1. 1 Departamento de Expresión Musical y Corporal, Universidad Complutense de Madrid (España)
Revista:
Quadrivium

ISSN: 1989-8851

Any de publicació: 2014

Número: 5

Tipus: Article

Altres publicacions en: Quadrivium

Resum

La Dictadura Franquista va provocar l’estancament dels pilars fonamentals del país i per taant, l’educació no va poder quedar-se al marge. En aquest context, la dona es va veure doblegada per un sistema polític que restringia la seua acció a l’ambit de lo domèstic i, segons les directrius del r`gim, a professions femenines, rebent per tant una formació que diferia marcadament de la destinada als homes. Dins d’aquesta instrucció, cal subratllar l’important paper exercit per la discipina musical, ja que es va convertir en un dels millors vehicles per a imposar l’idiosincràsia del sistema autoritari. Aquest estudi, utilitzant tres Històries de vida coma metodologia d’investigació i l’entrevista oberta com ferramenta de recollida de dades, pretén [1] averiguar de quina manera la legislació.n en mat.èeria educativa dels anys trenta i quaranta va influir en la formació i el desenvolupament professional de les informants, a més de [2] discriminar les aportacions que cada una d’elles va realitzar per afavorir l’ensenyament musical en els diferents nivells educatius. Així, podran obtindre’s conclusions sobre l’esforç aïllat d’aquest grup referents a la disciplina artística, ja no sol de la dóna, sinó del conjunt de la societat.