El juego como herramienta de apoyo en la enseñanza de la química

  1. Mª Eugenia de León González 1
  2. Miriam Blanco Asenjo 1
  3. Beatriz Gómez Gómez 1
  4. Javier Manuel de Villena Rueda 1
  5. Gustavo Moreno Martín 1
  6. Luis Vicente Pérez Arribas 1
  7. Elisa Ballesteros de León 1
  8. Amparo Luna Costales 1
  9. Teresa Martínez del Campo 1
  10. Mª Josefa Rodríguez Yunta 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Book:
Jornadas sobre investigación y didáctica en ciencia, tecnología, ingeniería y matemáticas: V Congreso Internacional de Docentes del ámbito STEM. experiencias docentes y estrategias de innovación educativa para la enseñanza de la ciencia, la tecnología, la ingeniería y las matemáticas
  1. González Montero de Espinosa, Marisa (dir.)
  2. Baratas Díaz, Alfredo (dir.)
  3. Brandi, Antonio (coord.)

Publisher: Santillana

ISBN: 978-84-680-5183-3

Year of publication: 2018

Pages: 141-146

Type: Book chapter

Abstract

The present paper describes a learning strategy based on using games to teach chemical concepts. This requires developing educational material which is suitable for the chosen courses and for the Degree, as well as evaluating its usefulness. This educational material also aims at motivating students to learn and enjoy Chemistry. The effect of this initiative on learning and motivation has been evaluated with a series of surveys that analyse the attitudes on the different features of the game.