Emprender e innovar para crear empleo en Periodismo

  1. Peinado y Miguel, Fernando 1
  2. Rodríguez Barba, Dolores 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Historia y comunicación social

ISSN: 1137-0734

Año de publicación: 2020

Volumen: 25

Número: 2

Páginas: 491-499

Tipo: Artículo

DOI: 10.5209/HICS.72279 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

This work tells how you can help future students of Journalism of UCM to enter the job market through the creation of micro-SMEs. Train them so that they can undertake and share experiences, foster ideas and interact with internal and external mentors, who provide them with decent remunerated benefits for that work. The methodology applied is the lean startup model that evaluates and projects creative ideas before its launch in the market. Almost all specialized projects show favorable business trends and find market reasons for a short and medium term launch.

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