Química para la formación inicial de maestros en la práctica de la enseñanza

  1. Rosa Martín del Pozo 1
  2. María Ángeles Arillo Aranda 1
  3. Patricia Martín Puig 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Journal:
Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

ISSN: 2530-9579

Year of publication: 2019

Issue Title: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica

Volume: 3

Issue: 2

Pages: 78-80

Type: Article

More publications in: Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974

Abstract

This communication describes and assesses an experience in the initial training of teachers in the framework of the subject "Fundamentals and Didactics of Chemistry". To do this, the proposal is contextualized and substantiated in order to justify the training decisions adopted both in the general orientation of the subject and in the different curricular elements. Finally, some results and conclusions of its implementation are indicated.

Bibliographic References

  • Abell, S.K., Appleton, K. y Hanuscin, D. (2010). Designing the elementary science methods course. NY: Routledge-Taylor y Francis.
  • Arillo, M.A., Martín del Pozo, R. y Martín Puig, P. (2015). Talleres para enseñar Química en Primaria. Madrid: Servicio de Publicaciones de la UCM.
  • Rivero, A., Martín del Pozo, R., Solís, E. y Porlán, R. (2017). Didáctica de las ciencias experimentales en Educación Primaria. Madrid: Síntesis.