Ús acadèmic de les TIC a la universitatinnovació docent en comunicació i art

  1. Izquierdo Expósito, Violeta 1
  2. Fernández Maestre, Marina 1
  1. 1 Universidad Complutense de Madrid
    info

    Universidad Complutense de Madrid

    Madrid, España

    ROR 02p0gd045

Revista:
Comunicació: revista de recerca i anàlisi

ISSN: 2014-0444

Any de publicació: 2020

Volum: 37

Número: 1

Pàgines: 95-113

Tipus: Article

Altres publicacions en: Comunicació: revista de recerca i anàlisi

Resum

La universitat, com a agent formador dels futurs professionals en tots els àmbits del coneixement, ha d’afrontar el repte de l’ús de les noves tecnologies de la informació i la comunicació. L’ús reflexiu i constructiu de les TIC permet desenvolupar i activar estratègies metodològiques en entorns virtuals d’ensenyament que promouen una nova actitud de l’estudiant de cara a l’aprenentatge. El present treball pretén compartir l’experiència de la implementació d’un cas pràctic d’innovació a la universitat en l’àmbit de la comunicació i l’art. Una pràctica educativa desenvolupada durant tres cursos, en els quals s’ha produït l’ocupació didàctica de les TIC i l’ús acadèmic de les xarxes socials. Aquesta investigació ha demostrat la importància de la competència digital i la creativitat dels professors en aquest procés, i la motivació i l’interès generats en els estudiants cap a la integració i l’ús d’aquestes eines en el camp de la formació universitària.PARAULES CLAU: innovació, TIC, educació, universitat, comunicació, art.